Medewerker crisiscommunicatie corona (36 uur)

Medewerker crisiscommunicatie corona (36 uur) - 21057

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een communicatiemedewerker met aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en je adviseert en ondersteunt bij de in- en externe coronacommunicatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een wendbare gemeente die toonaangevende dienstverlening levert, is op zoek naar een medewerker crisiscommunicatie rondom het coronavirus. De gemeente beweegt mee met de ontwikkelingen in de maatschappij en is continu bezig met vernieuwen en met werken aan het beste resultaat voor de inwoners.

Binnen de organisatie werk je altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Binnen de crisisorganisatie heeft het team Communicatie een belangrijke rol. Al jouw werkzaamheden doe je in het verlengde van of in samenspraak met jouw eerste aanspreekpunt, de senior communicatieadviseur.

Wat ga je doen:

  • Je adviseert en ondersteunt de organisatie bij de interne en externe coronacommunicatie.
  • Je levert analyses, geeft advies en maakt uiteenlopende communicatiemiddelen.
  • Je monitort wat landelijk en regionaal besloten en gecommuniceerd wordt en vertaald dit naar de lokale situatie:
    • je beoordeelt landelijk campagnemateriaal en bespreekt dit met redacteuren.
    • je vertaalt landelijke en regionale communicatieboodschappen naar de lokale situatie.
  • Je monitort coronanieuws in omgevingsbeelden en zet naar aanleiding daarvan acties in gang.
  • Je pakt communicatiewerkzaamheden op die worden afgesproken in de coronawerkgroepen.
  • Je voert regie op de inzet van communicatiemiddelen die in het kader van de coronamaatregelen worden ingezet.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo bacheloropleiding Communicatie of vergelijkbaar.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker.
  • Je bent bereid om ook ’s avonds te werken indien nodig, bijvoorbeeld na het bekendmaken van nieuwe maatregelen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan bij een gemeentelijke instelling als communicatiemedewerker in de afgelopen 8 jaar.
    • aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie.
    • minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de inzet van online en social media bij bijvoorbeeld een cross mediale campagne.
  • Je bent op donderdag 28 en vrijdag 29 januari aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Alpen aan den Rijn

Wij bieden:
De functie is per begin februari 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 25 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21057. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.