Manager publieke dienstverlening (36 uur)

Manager publieke dienstverlening (36 uur) - 21038

  • 36 uur
  • fulltime
  • Overijssel

Je bent een manager publieke dienstverlening die de rol als sparringpartner op diverse organisatieniveaus aanneemt en die bijdraagt aan de optimalisering van de doelstellingen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een uitvoerende bedrijfsvoeringorganisatie voor 2 gemeenten, is op zoek naar een manager publieke dienstverlening. Deze ondernemende en betrokken organisatie voert de volledige bedrijfsvoering van beide gemeenten uit en wil waardevolle en duurzame effecten voor de samenleving bereiken. Dit doet zij door de krachten te bundelen van de samenleving en de gemeenten.

Voor het managementteam is de bedrijfsvoeringorganisatie op zoek naar een manager die de koers kan bepalen voor de publieke dienstverlening. Het managementteam bestaat uit 3 directeuren en 6 managers / teamcoaches. Het managementteam is gezamenlijk, op strategisch niveau, verantwoordelijk voor de strategische koers van de organisatie. Het organisatieonderdeel Publieke Dienstverlening heeft ruim 60 medewerkers en bestaat uit de teams: WOZ en Belastingen, Juristen Handhaving, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Toezicht Bouwen en Ruimtelijke Ordening, Toezicht Milieu, Veiligheid, APV & Bijzondere Wetten, Burgerzaken en Telefoon & Informatie. Als manager publieke dienstverlening neem jij de teams mee in de ontwikkelingen.

Wat ga je doen:

  • Je voert de regie over het organisatieonderdeel Publieke Dienstverlening en zorgt voor de waarborging van kwaliteit.
  • Je werkt en denkt vanuit integraliteit en stimuleert procesgericht denken en werken.
  • Je hebt beeld bij de veranderende rol van de overheid en visie op de betekenis hiervan voor de publieke dienstverlening.
  • Je maakt je teams bewust van maatwerk in rolneming en zorgt ervoor dat je medewerkers dit ook waarmaken.
  • Je bent een coachende leider en handelt situationeel om te zorgen dat de medewerkers van je organisatieonderdeel de afgesproken resultaten kunnen behalen, met aandacht voor het speelveld waarin zij zich bewegen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de personele component van je organisatieonderdeel, zoals de ontwikkeling van medewerkers, het creëren van een veilige werkomgeving en aandacht voor ziekteverzuimpreventie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de beleidsvoorbereiding en de kwaliteit van de voorstellen en besluiten vanuit jouw teams, met daarbij integraliteit als speerpunt.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van bestuurlijke overheid.
  • Je hebt in de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan als manager binnen de publieke dienstverlening bij een overheidsorganisatie.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met het aansturen van meerdere en verschillende teams.
    • ervaring binnen de gemeentelijke beleidsvelden en/of lokale overheid / bestuur.
    • ervaring op strategisch niveau van beleid en besluitvorming binnen een gemeente.
  • Je bent dinsdag 26 januari beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Denekamp

Wij bieden:
De functie is per begin februari 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin juni 2021, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 22 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21038. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.