Senior medewerker salarisadministratie (28-36 uur)

Senior medewerker salarisadministratie (28-36 uur) - 21035

  • 28-36 uur
  • fulltime,parttime
  • Noord-Holland

Je bent een senior medewerker salarisadministratie die adviseert, ideeën inbrengt voor vernieuwingen binnen de salarisadministratie en de kwaliteit weet te verhogen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een waterbedrijf in Noord-Holland, is op zoek naar een senior medewerker salarisadministratie. Het waterbedrijf houdt zich bezig met drinkwater, afvalwater en watersystemen.

Als senior medewerker salarisadministratie ben je voor de afdeling Mens & Organisatie en het managementteam een expert op het gebied van de salarisadministratie. Hierbij speelt automatisering en extra klanteisen een steeds grotere rol. De afdeling Mens & Organisatie is een HR-afdeling met circa 35 medewerkers en richt zich op het hele HR-spectrum, van het geven van advies aan het lijnmanagement, recruitment, leren & ontwikkelen, tot de betaling van salarissen. De organisatie en de afdeling is volop in beweging waarbij digitalisering, data gestuurd werken, doelmatigheid en een optimale dienstverlening centraal staan. In deze dynamische omgeving liggen veel kansen om de dienstverlening verder te professionaliseren en de afdeling te ontwikkelen naar een HR-dienstverlener van de toekomst.

De senior medewerker salarisadministratie levert een bijdrage in het altijd willen verbeteren van de interne processen en het verhogen van de kwaliteit van de salarisadministratie. Je zal een deel van je tijd bezig zijn met procesverbetering van de salarisadministratie zoals het verzorgen van een goed en efficiënt salarisverwerkingssysteem.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt voor het juist en op tijd verwerken van de salarissen en periodiek de aangiften, loonheffingen en pensioen- en verzekeringsopgaven.
  • Je adviseert binnen de organisatie over complexe arbeidsvoorwaardelijke en fiscale zaken.
  • Je verricht administratieve werkzaamheden zoals het verzamelen, controleren en verwerken van wijzigingen en documenten.
  • Je maakt conceptberekeningen, verwerkt formulieren en beheert personeelsdossiers.
  • Je verwerkt de complexe mutaties en nieuwe regelingen bij individuele situaties en voert controles uit op ingevoerde mutaties.
  • Je levert de gegevens aan voor de accountantscontrole en helpt collega’s en HRM-adviseurs met vragen over salaris en beloningen en hun eigen werkzaamheden.
  • Je beheert de tussenrekeningen en openstaande posten samen met je collega’s van de financiële administratie.
  • Je stelt werkplanningen op voor je collega’s en controleert of deze planning wordt gehaald.
  • Je doet de eindcontrole van alle wijzigingen en salarisbetalingen en geeft het resultaat hiervan door aan de teamleider.
  • Je stelt indien nodig nieuwe werkwijzen voor en overlegt dit met de leidinggevende.
  • Je vertaalt beleid naar de salarisadministratiepraktijk en je helpt bij het invoeren van nieuwe regelingen.
  • Je neemt deel aan organisatie brede overleggen en werkgroepen.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-opleiding.
  • Je beschikt over een Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL).
  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de publieke sector op een vergelijkbaar niveau.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar met het salarissysteem Raet en de bijbehorende modules en applicaties gewerkt (Beaufort / Gemal / Youforce).
  • Je kunt rapportages maken met Excel / Impromptu.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring als senior salarisadministrateur.
    • ervaring als coördinator van een team of in een vergelijkbare rol.
    • een afgeronde vakopleiding PayrollService (VPS) of vergelijkbaar.
    • ervaring met implementaties van HR-pakketten.
    • een Lean-opleiding gevolgd en afgerond.
  • Je bent op donderdag 28 januari beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever via MS Teams.

Standplaats:
Amsterdam. In verband met de COVID-19-maatregelen zullen de werkzaamheden voornamelijk vanuit huis plaatsvinden.

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 28 tot 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 12 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 22 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21035. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212