Communicatieadviseur (24 uur)

Communicatieadviseur (24 uur) - 21028

  • 24 uur
  • parttime
  • Utrecht

Je bent een hands-on en allround communicatieadviseur met bij voorkeur ervaring binnen een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een dynamische gemeente, is op zoek naar een communicatieadviseur. De gemeente voelt een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en samen met ruim 500 medewerkers werkt zij aan de vertegenwoordiging van ongeveer 60.000 inwoners.

Als communicatieadviseur maak je onderdeel uit van het centrale communicatieteam dat uit 8 personen bestaat. Door extra druk op het team vanwege meer werkzaamheden door de coronacrisis en de ziekte van een collega, is er behoefte aan meer ondersteuning. Als allround communicatieadviseur kun je op alle beleidsvelden worden ingezet, waarbij het grootste gedeelte van je werkzaamheden op het gebied van het Sociaal Domein zullen zijn.

Wat ga je doen:

  • Je geeft communicatieadvies aan beleidsmedewerkers en bestuurders en helpt de beleidsmedewerkers de plannen uit te voeren.
  • Je begeleidt, indien nodig, online participatietrajecten en zet (social media-)campagnes op.
  • Je draait mee in de pool van adviseurs die 3 keer per week een omgevingsbeeld maken, zodat de hele organisatie weet wat er speelt in de (sociale) media en daarop kan anticiperen.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van communicatie.
  • Je hebt in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als communicatieadviseur.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar gemeentelijke / bestuurlijke werkervaring opgedaan als communicatieadviseur.
  • Je hebt ervaring met het opzetten van (social media-)campagnes en online participatietrajecten.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van applicaties zoals OBI4wan, MS Teams of vergelijkbaar.
    • werkervaring bij de (lokale) overheid en/of affiniteit daarmee.
  • Je bent op maandag 25 januari beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever. 

Standplaats:
Woerden. In verband met de COVID-19-maatregelen zullen de werkzaamheden voornamelijk vanuit huis plaatsvinden. 

Wij bieden:
De functie is per begin februari 2021 beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind april 2021, met een optie tot verlenging. Deze functie is alleen in loondienst uit te voeren. 

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 20 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21028. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.