Projectleider HR (20 uur)

Projectleider HR (20 uur) - 20745

  • 20 uur
  • parttime
  • Gelderland

Je bent een ervaren projectleider op de HR-gebieden instroom, doorstroom en uitstroom (IDU) en bent in staat om de processen hieromtrent te optimaliseren en te implementeren waar nodig.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een waterschap in Tiel, is op zoek naar een projectleider HR voor de optimalisatie van het IDU-proces. Het waterschap zorgt ervoor dat er veilig achter de dijken kan worden geleefd, gewerkt en gerecreëerd en dat iedereen over voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit beschikt. Dit doet het waterschap door het onderhoud van dijken, sloten, gemalen, stuwen en zuivering van rioolwater. Het beheersgebied is het stuk Nederland tussen de grote rivieren vanaf de Duitse grens tot aan Dordrecht.

Het proces IDU van het waterschap loopt niet goed en/of duurt te lang. Daarnaast wordt het proces vaak als omslachtig ervaren door zowel de klant (management en medewerker) als de medewerker ‘achter de schermen’. Ook lijkt er onvoldoende besef te zijn van de keten. Elke individuele stap is immers onderdeel van een groter geheel. Enige jaren geleden is het proces aangepast en verbeterd op basis van de Lean-systematiek. Deze verbeteringen zijn deels achterhaald of onvolledig door nieuwe wet- en regelgeving en nieuwe processen.

Het is om de volgende redenen belangrijk dat het proces beter loopt:

  • afgelopen jaren heeft het waterschap ingezet op ontwikkeling van arbeidsmarktcommunicatie en daarop aansluitend onboarding. Het IDU-proces moet daar goed op aansluiten.
  • wanneer een medewerker van functie of naam verandert, moeten de registratie, autorisatie en middelen goed geregeld zijn (of blijven).
  • wanneer een medewerker het waterschap verlaat is het belangrijk dat een personeelsdossier wordt afgesloten, (toegangs)rechten worden ingetrokken en ICT en facilitaire voorzieningen worden teruggebracht en ingenomen.
  • voldoen aan de hoge eisen die worden gesteld aan informatiebeveiliging (onder andere AVG) wanneer het gaat om het verlenen van (toegangs)rechten. In het kader van de ICT Outsourcing dient de procesgang rondom IDU gestandaardiseerd te worden.
  • optimalisatie van het IDU-proces leidt tot meer efficiency, duidelijker vastgelegde afspraken en verantwoordelijkheden en uniformiteit.

Wat ga je doen:

  • Je brengt het IDU-proces in beeld.
  • Je maakt knelpunten en wensen met betrekking tot het proces inzichtelijk.
  • Je doet voorstellen om knelpunten op te lossen en wensen te realiseren.
  • Je implementeert oplossingen en verbeteringen.
  • Je stelt een plan van aanpak en een planning op en houdt deze bij.
  • Je brengt in beeld wat de kosten van knelpunten en wensen zijn.
  • Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van het project.
  • Je treedt op als aanspreekpunt voor klanten en informeert klanten, medewerkers enopdrachtgever over de projectvoorbereiding en -uitvoering.
  • Je creëert draagvlak voor veranderingen bij klanten en medewerkers.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met procesmanagement.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement.
  • Je hebt ervaring met IDU (instroom-doorstroom-uitstroom medewerker)-processen als procesverantwoordelijke (minimaal 2 jaar) of projectleider (minimaal 2 projecten).
  • Je hebt bij voorkeur:
    • specifieke trainingen gevolgd en/of afgerond op het gebied van:
      • Agile / Lean / ITIL / BiSL.
    • ervaring als projectleider op het vlak van IDU bij zowel profit- als non-profitorganisaties.
    • kennis en ervaring met ADP, TOPdesk en Axxerion.
    • ervaring met coachings- of verandertrajecten binnen procesoptimalisatietrajecten.
  • Je bent op maandag 21 december beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Tiel. In verband met de COVID-19-maatregelen werk je voornamelijk vanuit huis.

Wij bieden:
De functie is per begin januari 2021 beschikbaar voor 20 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2021, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 11 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20745. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212