Coördinerend verbinder (12 uur)

Coördinerend verbinder (12 uur) - 20741

  • 12 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent als coördinerend verbinder met ervaring binnen het Sociaal Domein verantwoordelijk voor het onthouden van contact met de inspiratieregio’s en verbindt mensen en initiatieven met elkaar.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een samenwerkingsorganisatie van gemeenten in Nederland, is op zoek naar een coördinerend verbinder. De samenwerkingsorganisatie heeft als doel om de lokale overheid te versterken zodat gemeenten hun inwoners optimaal kunnen bedienen.

Een aantal jaar geleden is een coalitie van organisaties en overheden uit het onderwijs, het jeugddomein en de zorg gaan samenwerken om de ontwikkelkansen van kinderen te verbeteren. Hieruit is een programma ontstaan dat medio 2019 is gestart met de uitvoering van de volgende te realiseren doelen:

  • het versterken van de beweging om preventief en vanzelfsprekend samen te werken voor het kind.
  • doen, leren en ontwikkelen in de praktijk binnen de 11 inspiratieregio’s.
  • het agenderen van knelpunten en het voorstellen voor verbetering.

Het programma werkt samen met professionals uit het onderwijs, de kinderopvang, het jeugddomein, de zorg en de overheid. 
Als coördinerend verbinder kom je binnen dit programma te werken in een klein team. Dit team wordt geleid door een programmamanager en werkt samen met de teamleden aan onder andere het faciliteren van de leerinfrastructuur. Samen geven zij ook sturing aan het programma. Als coördinerend verbinder ben je aanspreekpunt voor de inspiratieregio’s. Je onderhoudt contact met hen, organiseert bijeenkomsten en faciliteert hen in de leerbeweging die ze maken. Je verbindt mensen en initiatieven aan elkaar.

Wat ga je doen:

  • Je bent binnen het programmabureau het aanspreekpunt van (inspiratie)regio’s als het gaat om leer- en ondersteuningsvragen.
  • Je legt onderlinge verbinding tussen de regio’s en faciliteert gezamenlijke werksessies en onderlinge ontmoeting.
  • Je bent schakel tussen de coalitiepartijen en de regio’s.
  • Je faciliteert de regio’s bij hun ontwikkelvraag (organiseren van ondersteuning waar dat nodig is) en monitort dit.
  • Je organiseert werksessies en zorgt hiermee voor uitwisseling van goede voorbeelden en het verbinden van mensen en initiatieven.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het Sociaal Domein binnen gemeenten.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring bij samenwerkingsverbanden en/of schoolbesturen.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan in een landelijk programma met partners uit het Rijk, gemeenten, onderwijs, zorg en jeugddomein.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het organiseren en voorzitten van digitale bijeenkomsten met meer dan 25 mensen.
  • Je bent op donderdag 17 december beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Den Haag. In verband met de COVID-19-maatregelen werk je voornamelijk vanuit huis.

Wij bieden:
De functie is per begin januari 2021 beschikbaar voor 12 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2021.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 14 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20741. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212