Medior clusterinformatiemanager werk, participatie en inkomen (36 uur)

Medior clusterinformatiemanager werk, participatie en inkomen (36 uur) - 20739

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Je bent een informatiemanager die binnen diverse afdelingen van de gemeente aan de slag gaat met de doorontwikkeling en verbetering van de informatievoorziening.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een clusterinformatiemanager werk, participatie en inkomen.

Je gaat binnen het cluster Sociaal werken op de afdeling Informatievoorziening Sociaal. Binnen deze afdeling werk je binnen het Proces- en Informatiemanagementteam aan een blijvend betrouwbare en samenhangende informatiehuishouding en informatievoorziening. Ook werk je aan de bijbehorende organisatie en bedrijfsvoering rond de primaire processen van de organisatie.

Naast jouw deelname aan het Proces- en Informatiemanagementteam werk je als clusterinformatiemanager aan de informatievoorziening voor de afdeling Zorg. Deze afdeling biedt hulp en zorg aan wie dat nodig heeft en zorgt ervoor dat hulpbehoevende zo lang mogelijk in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen. Zorg bestaat uit ongeveer 120 medewerkers die verdeeld zijn over diverse teams. Je gaat binnen Zorg aan de slag met een aantal grote projecten en zorgt onder andere voor de actualisatie van het portfolio.

Wat ga je doen:

  • Je neemt deel aan overleggen met Sigra over de ontwikkeling van de buurtteams, Amsterdam Vitaal en Gezond en mogelijke andere initiatieven.
  • Je signaleert de vragen en behoeften van de directies en het management, vertaalt deze naar de mogelijke IV-impact en betrekt wanneer nodig andere disciplines erbij van andere afdelingen.
  • Je werkt mee aan de actualisering van het IV-portfolioplan 2021 met daarin de digitale ambities en doelen van de doorontwikkeling van het Sociaal Domein.
  • Je vervult een voorzittersrol in het reguliere overleg met daarin besproken de voortgang van projecten en de resourceplanning van het IV-capaciteit en je stemt af met de IV en de organisatie.
  • Je begeleidt bij een nieuw initiatief binnen het IV-projectenportfolio de organisatie en het IV met alle expertise.
  • Je inspireert anderen door het aanleveren van nieuwe inzichten, zoals robotica en Internet of Things.
  • Je neemt de regierol op je tijdens de voortgang van de projecten en acteert op strategisch en tactisch niveau met het management van de organisatie.

            Werkzaamheden voor de afdeling Zorg

  • Je houdt je bezig met de informatievoorziening voor de afdeling Zorg.
  • Je zorgt voor het actualiseren van het portfolio, organiseert de overleggen van het accountteam en zorgt voor de juiste bezetting tijdens de projecten.
  • Je onderhoudt contact met het managementteam van de afdeling zorg en diverse stakeholders.
  • Je hebt een verbindende rol tussen allerlei betrokken partijen, zoals clusterinformatiemanagers, diverse teams van de afdeling Informatievoorziening, de afdeling Zorg en afdeling Services en Data.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding en wo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met informatiemanagement.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar ervaring opgedaan met het voeren van de regie op informatievraagstukken voor gemeenten en bij voorkeur binnen het zorgdomein.
  • Je hebt ervaring met het adviseren van het management op het snijvlak van de organisatie, processen, informatiearchitectuur en informatievoorziening.
  • Je hebt ervaring met het managen van strategische relaties binnen een overheidsorganisatie van grote omvang.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als geschrift.
    • ervaring met het werken met projectenportfolio’s binnen een grote organisatie.
  • Je bent op maandag 4 januari beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Amsterdam 

Wij bieden:
De functie is per begin februari 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin juli 2021, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 11 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20739. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.