Projectleider Digital Workplace (24 uur)

Projectleider Digital Workplace (24 uur) - 20734

  • 24 uur
  • parttime
  • Utrecht

Je bent een projectleider met ervaring met implementatie- en migratietrajecten voor een werkplekomgeving en beschikt over een PRINCE2-certificaat.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever is een gemeente met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. Zij is in verband met extra capaciteit op zoek naar een projectleider Digital Workplace. De gemeente heeft ruim 65.000 inwoners en met de ontwikkeling van onder andere diverse nieuwbouwlocaties zal zij groeien naar zo’n 70.000 inwoners. Ook persoonlijke groei van de medewerkers staat centraal. De gemeente stimuleert hen om zichzelf steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan hoog in het vaandel.

De gemeente is bezig met het ontwikkelen en implementeren van een nieuw werkplekconcept. Dit concept is grotendeels uitgewerkt en zal komend jaar binnen de gehele gemeente worden geïmplementeerd. Naast de technische implementatie zal ook aandacht worden besteed aan de organisatorische implementatie. Hiervoor is een zware projectleider nodig die momenteel niet beschikbaar is binnen de eigen organisatie.

Wat ga je doen:

  • Je brengt technische en organisatorische consequenties van de migratie naar een nieuwe werkplekomgeving in kaart.
  • Je hebt vanuit I&A een leidende (inhoudelijke) rol in de aanbestedingstrajecten voor nieuwe devices.
  • Je maakt een gedegen plan van aanpak voor migratie naar het nieuwe werken.
  • Je voert een Proof of Concept (POC) nieuwe werkplek uit.
  • Je fungeert als contactpersoon tussen leveranciers en de gemeente (met name de I&A-afdeling en inkoop).
  • Je bent verantwoordelijk voor de technische implementatie van de nieuwe werkplekomgeving.
  • Je ontwikkelt een implementatiestrategie voor de nieuwe werkplek met aandacht voor training, opleidingen en communicatie en voert deze uit.
  • Je richt het beheer nieuwe werkplek in.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en/of werkervaring met implementatie- en migratietrajecten voor werkplekomgevingen opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en/of werkervaring met PRINCE2 opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt aantoonbare kennis van Digital Workplace en Mobile Device Management blijkend uit recente werkervaring.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en recente werkervaring met het opstellen van een Programma van Eisen in een aanbestedingstraject.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een PRINCE2-certificaat behaald.
    • minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een (lokale) overheidsorganisatie opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    • minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan binnen een Microsoft-omgeving in de afgelopen 5 jaar.
    • minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van en/of werkervaring met ITIL.
  • Je bent op 7 of 8 december aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Veenendaal

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 9 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 2 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20734. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.