Business consultant klantportaal (32 uur)

Business consultant klantportaal (32 uur) - 20727

  • 32 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een business consultant klantportaal die verantwoordelijk wordt voor de ontwikkeling van het klantportaal Port Square en voor de doorontwikkeling van het CRM.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een havenbedrijf in Zuid-Holland, is op zoek naar een business consultant klantportaal. Het havenbedrijf werkt aan een haven voor vandaag en morgen. Daarvoor werkt zij onder andere aan de ontwikkeling van een klantportaal in de vorm van een ‘’Mijn-omgeving’’ voor haar betalende klanten. Op die manier wil het havenbedrijf een vlekkeloze customer journey creëren. Om dit te kunnen realiseren is de hedendaagse customer journey onderzocht en dit moet nu vertaald worden naar een projectplan, een functioneel en technisch ontwerp en de uiteindelijke bouw en implementatie van een minimum viable product (MVP) van een klantportaal.

Jij bent als business consultant de schakel tussen de business en de informatietechnologie en stroomlijnt de processen in combinatie met de technologie. Hiervoor heb je nauw contact met onder andere de product owner, stuurgroep, key users, ontwikkelaars van (partner)leveranciers en andere (project)collega’s. Je werkt hierbij ongeveer 3 dagen aan het klantportaal Port Square en 1 dag aan het CRM-systeem.

Wat ga je doen:

  • Je begeleidt en ondersteunt het projectteam.
  • Je maakt samen met het projectteam een vertaalslag naar een eerste MVP.
  • Je maakt samen met PO een uitgewerkte roadmap voor PortSquare.
  • Je brengt de benodigde databronnen en koppelingen in kaart.
  • Je stelt de marktuitvraag voor een technisch ontwerp vast en werkt deze uit.
  • Je stelt de marktuitvraag voor de bouw en implementatie van een eerste MVP vast en werkt deze uit.
  • Je bereidt (functionele) requirements voor.
  • Je stuurt leveranciers aan.
  • Je stelt de kwaliteits- en testcriteria op en bewaakt deze.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding en bij voorkeur over een afgeronde wo-opleiding.
  • Je hebt ervaring met Agile IT-projectmanagement.
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met de ontwikkeling van een online klantportaal.
    • ervaring met het CRM-systeem Microsoft Dynamics en/of andere CRM-systemen.
    • ervaring met aanbestedingen en kennis van de aanbestedingswet.
  • Je bent op donderdag 3 december beschikbaar voor een digitaal kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Rotterdam. In verband met de COVID-19-maatregelen werk je voornamelijk vanuit huis.

Wij bieden:
De functie is per begin december 2020 beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juli 2021. Deze opdracht kan alleen in loondienst worden uitgevoerd.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 1 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20727. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.