Projectmanagementondersteuner (36 uur)

Projectmanagementondersteuner (36 uur) - 20625

  • 36 uur
  • Utrecht

Je bent een projectmanagementondersteuner met ervaring in het ondersteunen van ICT-projecten / -programma’s en bent bekend met de Agile- / Scrum-methodiek.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een projectmanagementondersteuner (PMO’er) voor een project binnen de dienst Informatiemanagement (IM). Het IM zorgt ervoor dat de medewerkers, zowel binnen als buiten, worden ondersteund met de juiste informatievoorzieningen (IV).

De organisatie wil Agile werken meer toepassen in de breedste zin, met name binnen IM. Hiervoor worden alle initiatieven van dit onderwerp ondergebracht in een Agile Office. Onder het Agile Office vallen onder andere het IV-peloton (de vorm waarin de keuze voor een nauwe samenwerking in de businessketen wordt gerealiseerd) en de IV-faculteit (de verzameling van alle opleidingen die bijdragen aan het snel en wendbaar ontwikkelen). Zo wordt een direct contact gelegd tussen het Productiehuis en de Operaties. 

Als PMO’er ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de teamcoördinatoren. De coördinatoren zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van dit landelijke project.

Wat ga je doen:

  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor het behalen van de (project)resultaten.
  • Je draagt bij aan de rapportages, verslagen en meer.
  • Je creëert overzichten.
  • Je organiseert de administratie en houdt deze bij.
  • Je behandelt knelpunten proactief.
  • Je assisteert de programma- en projectmanagers bij het opstellen van de programma- en projectplanningen en bewaakt deze.
  • Je beheert en bewaakt de agenda’s.
  • Je draagt zorg voor het opzetten van de financiële en algemene projectadministratie en bewaakt deze.
  • Je verzamelt voortgangsoverzichten en signaleert, analyseert en rapporteert afwijkingen.
  • Je ondersteunt de programma- en projectmanagers bij het projectmatig werken en/of werken via methodieken als Agile en of Scrum.
  • Je bent verantwoordelijk voor het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, zoals het begeleiden van risicoanalysesessies en het registreren en bewaken van issues en risico’s volgende de vastgestelde criteria.
  • Je assisteert de projectmanagers bij het opstellen van het communicatieplan.
  • Je bereidt (stuurgroep)vergaderingen voor, maakt verslagen en monitort de opvolging van de besproken actiepunten.
  • Je draagt zorg voor de (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo 4-opleiding.
  • Je beschikt over een (hbo-)opleiding met ICT als onderwerp.
  • Je hebt in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar ervaring opgedaan als projectondersteuner of in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan binnen het vakgebied Projectmanagement bij een (semi)overheid, bij voorkeur een gelijkwaardige organisatie van de Politieorganisatie.
  • Je hebt / bent bij voorkeur:
    • in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
    • in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan met het creëren van inzicht en overzicht bij lopende projecten, activiteiten en dossiers.
    • ruime ervaring met administratieve taken, MS Office en het ondersteunen in projecten en/of programma’s.
    • in het bezit van een PSM-1 (professional scrummaster) of vergelijkbaar en/of bent bekend met het werken met de Agile- / Scrum-methodiek. 
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.
  • Je bent in week 46 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Utrecht / Nieuwegein

Wij bieden:
De functie is per begin januari 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 2 november aanstaande en stuur je (Nederlandstalige) cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20625. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212