Medior communicatieadviseur (36 uur)

Medior communicatieadviseur (36 uur) - 20605

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Als communicatieadviseur met ICT-ervaring draag je binnen het programma, in samenwerking met collega’s, de verantwoordelijkheid voor het implementeren en creëren van communicatiemiddelen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een communicatieadviseur voor het programma Vernieuwend Registreren (PVR). De organisatie heeft groei en ontwikkeling van zowel zichzelf als van de medewerkers hoog in het vaandel staan. Een belangrijke vraag die hierbij wordt gesteld is: ‘’hoe kom jij het best tot je recht?’’.

In jouw geval ga je met jouw ervaring aan de slag binnen het programma Vernieuwend Registreren. Dit programma heeft als doel in de aankomende jaren 12 informatiesystemen vervangen. Deze systemen worden dagelijks gebruikt door de medewerkers van de organisatie en zijn zeer belangrijk bij het uitvoeren van hun taken. Het programma waarbij deze vervanging gerealiseerd wordt, opereert in een omvangrijke en  politiek-bestuurlijke omgeving, waardoor discretie van belang is.

Binnen het programma ontwikkel je de juiste communicatiemiddelen voor de implementatie van 1 of meer nieuwe informatiesystemen. Hierbij is het doel om alle niet-ICT-medewerkers van de organisatie op een heldere manier te informeren over de ontwikkeling en implementatie van een betreffend informatiesysteem. Dit doe je niet alleen, maar in samenwerking met de andere communicatieadviseurs en jouw implementatieteam.

Wat ga je doen:

  • Je ondersteunt bij de implementatie van effectieve communicatiemiddelen die binnen de kaders van het programma Communicatiestrategie passen.
  • Je houdt je bezig met het opstellen van een communicatieplan en een kernboodschap.
  • Je adviseert over het gebruik van communicatiemiddelen die in lijn staan met de communicatiestrategie.
  • Je produceert communicatiemiddelen, zoals nieuwsbrieven, factsheets, video’s en vlogs.
  • Je schrijft nieuwsbrieven.
  • Je organiseert (landelijke) bijeenkomsten.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een erkend hbo-diploma in de richting van Communicatie.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan binnen een communicatiefunctie, voorkeur binnen het veiligheidsdomein of binnen een 1000+ (Rijks)overheidsorganisatie.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met de intake van (complexe) communicatieopdrachten en het verhelderen van de achterliggende communicatievraag.
    • ervaring opgedaan met het opstellen van communicatieplannen waarmee een communicatievraagstuk effectief aangepakt wordt.
    • ervaring met het coördineren en realiseren van communicatiemiddelen zoals het opbouwen van een kernboodschap, communicatietoolkits, informatie op het intranet, nieuwsbrieven, nieuwsberichten, uniforme presentaties, factsheets, vlogs en andere communicatie
    • ervaring met het creëren van video’s, zowel het opnemen als monteren met bij voorkeur Adobe Première Pro.
    • ervaring met de communicatie rondom het implementeren van ICT-systemen en de verandering dat het met zich mee brengt.
    • ervaring met ICT.
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Odijk. In verband met de maatregelen rondom COVID-19 werk je vanuit huis.

Wij bieden:
De functie is per 21 december 2020 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind november 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 29 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20605. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212