Transitiemanager (36 uur)

Transitiemanager (36 uur) - 20591

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Als transitiemanager heb je ervaring met het implementeren van dienstverlening en coördineren van de uitvoering ervan op het vlak van facility management, vanuit de dienstverlener naar de business.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een transitiemanager facility management. De dienst Facilitair Management (FM) is een dienstverlenende organisatie die door de landelijke werkwijze de medewerkers van onze opdrachtgever zo optimaal mogelijk van zijn / haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. Binnen FM is de sector Facility Services (FS) verantwoordelijk dat de gevraagde facilitaire producten en diensten geleverd worden aan de medewerkers. De sector bestaat uit 10 regionale teams die op hun beurt zijn opgedeeld in 3 teams: team Facilitaire Services, team Bedrijfsadministratie en team Logistiek.

Per januari 2021 zal het regionale team Regionale Facilitaire Services (RFS) Rotterdam ook de facilitaire product- en dienstverlening voor de Landelijke Meldkamer (LMS) voor haar rekening gaan nemen. Om de voorbereiding en de uitvoering van de transitie van deze dienstverlening te begeleiden, is de opdrachtgever op zoek naar een transitiecoördinator.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor:
    • de afstemming tussen FM en het LMS.
    • het opstellen van de impactanalyse.
    • het opstellen van het implementatieplan.
    • de coördinatie van de uitvoering van de activiteiten van het implementatieplan.
    • de afstemming van de communicatie en opleidings-inwerkactiviteiten.
  • Je gaat de GAP-analyses en impactanalyses uitvoeren.
  • Je houdt je bezig met het risico- en issuemanagement.
  • Je draagt zorg voor de projectplanning.
  • Je bewaakt de voortgang van het project.
  • Je verzorgt de rapportage(s).
  • Je ondersteunt de teamchef RFS.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting Facilitair Management of gelijkwaardig.
  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar ervaring als transitiecoördinator.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met de verantwoordelijkheid voor de coördinatie van de uitvoering van de activiteiten van het implementatieplan.
    • één of meerdere jaren ervaring met de volgende vakmatige taken:
      • uitvoeren van GAP-analyses / impactanalyses.
      • risico- en issuemanagement.
      • projectplanning.
      • voortgangsbewaking.
      • rapporteren.
    • ervaring in grootschalige organisaties (>5000 fte), bij voorkeur binnen een overheidsorganisatie.
  • Je bent eind week 45 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met onze opdrachtgever.
  • Je bent bereid om, indien nodig, landelijk te reizen.
  • Je bent bereid om een screening te ondergaan.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per begin januari 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 23 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20591. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Project counsel (32 uur)

Je bent een project counsel die voor een baanbrekend project zijn/haar ruime ervaring inzet om te adviseren over de juridische aspecten van het…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Utrecht


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212