Projectmanager BRK-meldingen (16-20 uur)

Projectmanager BRK-meldingen (16-20 uur) - 20523

  • 16-20 uur
  • parttime
  • Gelderland

Als projectmanager BRK-meldingen heb je de dagelijkse leiding over het project en inventariseer, analyseer en rapporteer je over de projectrisico’s en -issues richting de opdrachtgever.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een projectmanager voor het project BRK-meldingen. Het project beoogt om veranderingen in de data van de organisatie te verstrekken aan de afnemers. De basisregistratie Kadaster (BRK) is het launching domein voor deze nieuwe productcategorie. De meldingen moeten aansluiten bij de vraag van de afnemers en de processen die de afnemers hebben ingericht. Het is belangrijk dat bij dit nieuwe product de klantgroepen voor dit product actief betrokken worden.

Momenteel wordt het nieuwe product ontwikkeld om dit vervolgens als trial uit te zetten in de markt (gemeenten en notarissen). Aan de hand van feedback wordt het product doorontwikkeld en uiteindelijk breed geïntroduceerd bij de afnemers. Het organiseren van actieve klantbetrokkenheid is een succesfactor voor het project, hier zal dan ook de focus op liggen. Om dit te realiseren moeten diverse teams en afdelingen met elkaar samenwerken. Het organiseren van een goede samenwerking tussen deze (agile-)teams én het realiseren van een prioriteit bij de stakeholders is bij deze opdracht de key.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt er primair voor dat het project gerealiseerd wordt volgens de vastgestelde resultaatdoelstellingen die binnen de gespecificeerde toleranties die in het plan, dan wel business case, zijn gedefinieerd.
  • Je definieert samen met de opdrachtgever de doelstelling(en), scope en deliverables van het project en legt deze vast.
  • Je stelt in overleg met de stakeholders vast wat de, voor het betreffende project, meest optimale projectaanpak is.
  • Je richt de projectorganisatie in en maakt daarbij waar mogelijk gebruik van bestaande organisatiestructuren.
  • Je inventariseert, analyseert en rapporteert over projectrisico’s en -issues richting de opdrachtgever en/of stuurgroep, formuleert de beheersmaatregelen en managet de risico’s en issues.
  • Je rapporteert over de voortgang, bestedingen en afwijkingen ten opzichte van de kaders die zijn vastgesteld.
  • Je bewaakt de scope van het project en rapporteert over afwijkingen ten opzichte van het vastgestelde plan.
  • Je zorgt voor communicatie via de meest effectieve lijn(en) van en naar de opdrachtgever en stakeholders en stimuleert en adviseert over de besluitvorming conform de project governance.
  • Je ziet er op toe dat de juiste IT-resources ingezet worden, begeleidt het Agile werkproces en stemt af met de stuurgroep en de afdeling marketing.
  • Je verbetert de onderlinge communicatie en afstemming over onder andere backlog ontwikkeling, specificaties en oplossingen.
  • Je verkrijgt duidelijkheid in het Kadasterbeleid op het spectrum bron-gedreven versus klant-specifiek.
  • Je hebt de regie over alle activiteiten en maakt hierbij continu de afweging tussen tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s.
  • Je managet de afhankelijkheden tussen BRK-meldingen en aanpalende ontwikkelingen, zoals Haal Centraal en API-management.

Wij vragen:

  • Je hebt wo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager in type projecten waarin je procesmatig bedreven was, pragmatisch en een verbinder, intern en extern.
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met PRINCE2 en Agile en ervaring met het coördineren van meerdere teams.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met risicomanagement.
  • Je hebt ervaring met het succesvol samenwerken en multidisciplinaire (agile-)teams en omgevingen met een politiek-bestuurlijk karakter.
  • Je hebt ervaring met een organisatie die wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
  • Je hebt succesvol complexe opdrachten afgerond op het vlak van Business, IT en de combinatie hiervan.
  • Je hebt kennis van verandermanagement.
  • Je begrijpt de IT-ontwikkelingen rond data-ontsluiting.
  • Je hebt ervaring met marktintroductietrajecten en specifieke ervaring met het maken van innovatieve MVP-producten voor eindklanten.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van de Kadasterorganisatie.
    • ervaring met BRK en Haal Centraal.
  • Je bent op woensdag 7 oktober beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met onze opdrachtgever middels videobellen.

Standplaats:
Apeldoorn

Wij bieden:
De functie is per medio oktober 2020 beschikbaar voor 16 tot 20 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin juli 2021, met een optie tot verlenging (2 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 1 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20523. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.