Consulent intake (32-36 uur)

Consulent intake (32-36 uur) - 20309

  • 32-36 uur
  • parttime,fulltime
  • Overijssel

Je bent een ervaren consulent met kennis van en ervaring met de Participatiewet en hebt ervaring in zowel doel- als rechtmatigheid.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Overijssel, is op zoek naar een consulent intake voor het Sociaal Domein van de gemeente. De focus van het Sociaal Domein ligt bij re-integratie en participatie. De afdeling Inkomensondersteuning zorgt ervoor dat de financiële situatie van de klant geen belemmering vormt voor eventueel werk, re-integratie en participatie. Deze afdeling bestaat uit de teams Inkomen, Uitkeringsadministratie, Vordering en Verhaal, Handhaving en Schulddienstverlening.

Als consultent intake kom je te werken op de afdeling inkomensondersteuning (IO). Deze afdeling heeft als missie het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid van de klant. Hierbij wordt uitgegaan van de eigen verantwoordelijkheid en mogelijkheden van diegene.

Wat ga je doen:

  • Je draagt zorg voor een kwalitatief hoogwaardige integrale intake op het gebied van inkomen, werk en handhaving.
  • Je beoordeelt of iemand recht heeft op een bijstandsuitkering, eventueel in aanmerking komt voor bijzondere bijstand en je levert maatwerk hierin.
  • Je beoordeelt per klant in hoeverre zij in staat is om zelfstandig werk te vinden en je levert maatwerk in relatie tot de Participatiewet.
  • Je werkt vanuit waarderende gespreksvoering en progressiegericht.
  • Je bent alert op fraude en werkt samen met collega’s van het team Handhaving.

Wij vragen:

  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan in een soortgelijke functie als consulent intake en/of inkomen of klantmanager.
  • Je hebt kennis van de Participatiewet.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • Een afgeronde hbo-opleiding.
    • Kennis van SvhSD, DIS4all, Grip op Pw, Civision Makelaar Suite Suwinet en E-suite.
    • Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

Standplaats:
Zwolle

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2020, met een optie tot verlenging (3 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 14 juli aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20309. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.