Projectleider toegangsbeveiliging (20 uur)

Projectleider toegangsbeveiliging (20 uur) - 20294

  • 20 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een inhoudelijk deskundige projectleider met ervaring met de implementatie van een landelijke toegangspas, bij voorkeur gebaseerd op het principe van de Rijkspas.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een projectleider voor het programma fysieke toegangsbeveiliging. Als projectleider maak je deel uit van de dienst Facility Management (FM) die verantwoordelijk is voor de uitvoer van het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). De dienst FM is op basis van expertisegebieden en geografie van de werkzaamheden georganiseerd en levert diensten en producten aan alle locaties in Nederland. De dienst FM bestaat onder andere uit de afdelingen FM Informatie, Analyse en Rapportage en Facilitaire Services (FS).

Het programma FTB is opgezet voor onder andere de inrichting van integrale uitvoeringsprocessen van de fysieke beveiliging van de organisatie op landelijkniveau. Het programma FTB kent 4 focusgebieden, namelijk: Focusgebied 1: vervanging van risicovolle systemen, Focusgebied 2: best beschikbare technologie, Focusgebied 3: innovatie in relatie tot toekomstbestendige dienstverlening fysieke (toegangs-)beveiliging en Focusgebied 4: positioneren en inrichten fysieke beveiliging.

Voor Focusgebied 2 is de politie op zoek naar een projectleider die leiding geeft aan het project met als doelstelling te komen tot een centraal georganiseerde en robuuste toegangsbeveiliging op gebied van systemen en beheerorganisatie. Het eindresultaat is de introductie van de landelijke toegangspas, gebaseerd op het principe van de Rijkspas.

Wat ga je doen:

  • Je stelt een integraal plan van aanpak inclusief implementatie op waarbij alle activiteiten over de gehele keten inzichtelijk worden en houdt dit actueel.
  • Je geeft leiding aan het project voor de implementatie van de Rijkspas en stuurt de projectmedewerkers aan.
  • Je adviseert het programmateam over de systeem- en procesketen en helpt hen bij het maken van de juiste keuzes over de aanschaf en inrichting van de systeemcomponenten, de inrichting van de processen en het maken van organisatorische afspraken.
  • Je levert vanuit jouw kennis en ervaring een inhoudelijke bijdrage aan de impactanalyses, testplannen, inkoopdocumenten, procesbeschrijvingen, migratieplannen, uitroldraaiboeken en andere relevante stukken.
  • Je inventariseert en analyseert de aanvullende / afwijkende wensen van de opdrachtgever ten aanzien van de Rijkspasstandaard, stemt deze af met de centrale Rijkspasorganisatie en adviseert de opdrachtgever over de wenselijkheid en consequenties hiervan.
  • Je adviseert en begeleidt de organisatie bij de organisatorische impact die de Rijkspas met zich meebrengt.
  • Je vraagt de aansluittoets Rijkspas aan en stemt deze af met de centrale Rijkspasorganisatie.
  • Je geeft presentaties en verzorgt samen met de projectleden workshops voor diverse doelgroepen.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de opdrachtgever, de andere projectleider binnen het programma, de centrale Rijkspasorganisatie en overige stakeholders.
  • Je organiseert en neemt deel aan de stuurgroep- en projectoverleggen.
  • Je organiseert met één van de eenheden een pilot uitrol voorafgaand aan de definitieve landelijke uitrol van de toegangspas.
  • Je rapporteert maandelijks aan de opdrachtgever over de voortgang, risico’s, issues en financiën.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur een afgeronde wo-opleiding.
  • Je hebt ervaring als projectleider van multidisciplinaire projecten met meerdere leveranciers.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een certificering project- en/of programmamanagement.
    • ervaring met het ontwerpen en invoeren van innovatieve (toegangs)beveiligingsconcepten.
    • kennis van en ervaring met Identity en Acces Management-keten, bij voorkeur binnen de (semi) overheid.
    • kennis van en ervaring met de toepassing van toegangscontrolesystemen.
    • ervaring met de Rijkspasketen.
    • ervaring met het opstellen van management- en sturingsinformatie.
  • Je bent in week 29 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per medio september 2020 beschikbaar voor 20 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste medio september 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 13 juli aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20294. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.