Afdelingsmanager Sociaal Domein (36 uur)

Afdelingsmanager Sociaal Domein (36 uur) - 20198

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Je bent een afdelingsmanager met ervaring binnen het sociaal domein en met een indirect span of controle van 150 medewerkers.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Noord-Holland, is op zoek naar een innovatieve afdelingsmanager Sociaal Plein. In deze uitdagende functie stuur je 6 teammanagers aan die allemaal actief zijn binnen de beleidsontwikkeling en uitvoering van het Sociaal Domein en heb je indirect een span of control van 150 medewerkers.  Je bent eindverantwoordelijk voor het aantal fte, budget en kwaliteit van de uitvoering van de afdeling. Als afdelingsmanager ga je aan de slag met het vormgeven aan de ingezette verandering binnen het Sociaal Domein. Je geeft op een coachende manier en inspirerende wijze leiding, je bent in staat om ruimte en richting te geven en zet anderen in hun kracht. Je stuurt via de teammanagers op kwaliteit van de interne en externe advisering. Je ontwikkelt en coacht de teammanagers en spreekt het zelf oplossend vermogen van hen aan. Je kunt als geen ander je coachingsvaardigheden inzetten om advieskracht van de teammanagers te verhogen naar een strategisch niveau. Daarnaast ben je in staat om grenzen en kaders te stellen.

De focus binnen deze opdracht ligt op het door ontwikkelen en uitvoeren van deze bedrijfsvoeringsagenda voor het Sociaal Domein. Als Afdelingsmanager ga je samen met het management,  medewerkers en omliggende adviserende functies binnen het Sociaal Domein deze agenda verder uitwerken en uitvoeren om in samenhang en betekenisvol de organisatie klaar te laten zijn voor de volgende fase van transformeren.

Wat ga je doen:

  • Je stuurt 6 teammanagers aan die allemaal actief zijn binnen de beleidsontwikkeling en uitvoering van het sociaal domein.
  • Je werkt de bedrijfsvoeringsagenda verder uit op basis van het 7S (+1) model van McKinsey.
  • Je voert de bedrijfsvoeringsagenda uit.
  • Je coacht het managementteam.
  • Je bent aanspreekpunt voor het college en de directie.
  • Je bent aanspreekpunt voor de adviesraad en de cliëntenraad.
  • Je bent voorzitter voor de Klankbordgroep.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur wo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als afdelingsmanager sociaal domein binnen een gemeente.
  • Je bent beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever op donderdag 11 juni 2020.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring in het begeleiden van verandertrajecten binnen het sociaal domein.
    • ervaring met het aansturen van managers.
    • ervaring met een indirect span of controle van 150 medewerkers.

Standplaats:
Hilversum

Wij bieden:
De functie is per medio juni 2020 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste medio december 2020, met een optie tot verlenging (2 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 5 juni aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20198. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.