Informatieadviseur (16-24 uur)

Informatieadviseur (16-24 uur) - 20187

  • 16-24 uur
  • parttime
  • Overijssel

Je bent een informatieadviseur met ervaring met het werken met verschillende stakeholders in het informatiedomein en kennis van informatie-, ICT- en procesarchitectuur.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een provincie in Oost-Nederland, is op zoek naar een informatieadviseur voor de eenheid Bedrijfsvoering. De eenheid stelt de kaders voor haar klantgroepen (de medewerkers, de leiding, de directie en het bestuur) en bedient deze optimaal in de bedrijfsvoering. De doelstellingen van de eenheid BV zijn beschreven langs de lijnen control, faciliteren en adviseren. Zij doet dit op diverse gebieden: financieel, personeel en organisatie, juridisch, facilitair en ICT. De eenheid BV bestaat uit 7 teams. Het team informatie, waar de informatieadviseur deel van gaat uitmaken, levert diensten op het gebied van informatievoorziening, informatiebeleid en -architectuur en informatiebeheer.

De provincie heeft een Strategisch Informatieplan opgesteld (STIP) waarin de koers is uitgezet voor de ontwikkelingen in de (organisatie van de) informatievoorziening. De uitvoering van STIP is georganiseerd in 2 programma’s: Lean Organiseren en Beleid & Realiseren. Het project ‘Vastleggen klantgegevens en relatiebeheer - programma SDM (RB)’ wordt als onderdeel van het programma “Beleid & Realiseren” uitgevoerd binnen de kaders van het ‘STIP’.

In 2022 wordt een landelijke normstelling van kracht (via de Omgevingswet) die van circa 800 werkgevers in de provincie eist dat zij aantoonbaar duurzame en slimme mobiliteit hebben geïmplementeerd. De provincie wil via het programma Slimme Duurzame Mobiliteit (SDM) deze werkgevers helpen te voldoen aan de normstelling. Er is daarom behoefte aan het vastleggen van gegevens en het delen van kennis en informatie van de huidige (350) en toekomstige aangesloten werkgevers (partners). Het traject om de informatiebehoefte te bepalen bevindt zich in de fase van het opstellen van een I-advies (business case). Na acceptatie zal aansluitend aan deze fase het advies worden geïmplementeerd. De informatieadviseur kan mogelijkerwijs in deze fase een rol krijgen als procesbegeleider naast de projectleider. Na afloop van het traject kan de informatieadviseur op andere trajecten worden ingezet.

Wat ga je doen:

  • Je creëert overzicht van de huidige werkwijze van relatiebeheer en klantgegevensbeheer binnen het programma SDM.
  • Je voert een behoefteanalyse uit in samenspraak met de stakeholders.
  • Je valideert de business requirements.
  • Je werkt mogelijke scenario’s uit voor de inrichting van het ‘vastleggen klantgegevens en relatiebeheer’ en gaat hierbij onder andere in op de aspecten organisatie, informatievoorziening en ICT.
  • Je adviseert / beargumenteerd het voorkeursscenario.
  • Je bent verantwoordelijk voor een gedragen I-advies welke door de stakeholders en experts wordt onderschreven en door het programmaoverleg ‘Beleid & Realiseren’ en binnen het portfolio-overleg wordt geaccordeerd.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als informatieadviseur in de afgelopen 6 jaar.
  • Je hebt ervaring met het werken met verschillende stakeholders in het informatiedomein in de afgelopen 6 jaar.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van informatie-, ICT- en procesarchitectuur bij een provincie.
    • kennis van organisatieontwikkeling (manier van werken) en (werk)procesoptimalisatie.
    • ervaring in relatie tot klantbeheer en marketing automation functionaliteit bij een overheidsorganisatie en kan daarbij de impact duiden op abstract- en implementatieniveau.
  • Je bent beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever op dinsdag 9 juni 2020.

Standplaats:
Zwolle

Wij bieden:
De functie is per juni 2020 beschikbaar voor 16-24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste september 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 8 juni aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20187. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.