Projectleider dienstverlening (24 uur)

Projectleider dienstverlening (24 uur) - 20074

  • 24 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een analytische projectleider dienstverlening die resultaatgericht aan de slag gaat om verschillende gemeenten te assisteren bij hun dienstverlening aan de ondernemers.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een organisatie die gemeenten ondersteunt bij het verbeteren van hun dienstverlening aan inwoners en ondernemers, is op zoek naar een projectleider dienstverlening. Je komt terecht in het Kenniscentrum Dienstverlening (KCDV), onderdeel van het Basisteam Ontwikkelen Gemeentelijke Basis, dat bijdraagt aan de realisatie van de interbestuurlijke NLDigibeter agenda. Het KCDV biedt een breed spectrum aan van producten en diensten, denk hierbij aan onder andere klantreizen, serviceformules, inclusieve dienstverlening en ondernemersdienstverlening.

Als projectleider dienstverlening werk je nauw samen met het Ministerie van Economische Zaken aan het verbeteren van de dienstverlening van de gemeenten aan de ondernemers. Je geeft hierbij leiding aan het nieuwe project ‘betere dienstverlening en regelgeving’. In dit project vergroot je de kennis van de gemeenten over hun lokale ondernemers, in welke branche zij werken, welke vorm hun bedrijf heeft en hoe het gaat met de economie vergeleken met de andere gemeenten in de regio. Door het bieden van informatie en door de ondernemerspeiling beschikbaar te stellen, kunnen de gemeenten hun resultaten vergelijken. Je voorziet hen van goede voorbeelden en organiseert kennisbijeenkomsten en Webinars waarin gemeenten hun kennis kunnen uitwisselen.

Wat ga je doen: 

  • Je stemt periodiek met de opdrachtgever af over de voortgang en uitvoering van het project en draagt hierbij mede zorg voor een goede afstemming met de overige interne en externe stakeholders.
  • Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van het project, het opstellen van een projectplan en de planning en bewaking van de uitvoering van het project.
  • Je draagt zorg voor een voortgangsrapportage, de uitputting van middelen en de beslismomenten.
  • Je gaat actief op zoek naar de wensen en de behoeften van de gemeenten met betrekking tot de dienstverlening aan de ondernemers.
  • Je vertaalt de behoefte van de betrokken partijen naar inhoudelijke plannen en brengt hierbij de inhoudelijke focus aan in de opdracht.
  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van de projectdoelen om zo de gemeenten te assisteren om hun dienstverlening aan de lokale ondernemers te verbeteren.
  • Je initieert de organisatie van de diverse kennisbijeenkomsten en de pilots binnen en tussen het kenniscentrum en de gemeenten.
  • Je geeft leiding aan deelprojecten en de projectadministratie.
  • Je neemt initiatief voor de doorontwikkeling van de bijbehorende producten en diensten.
  • Je legt verbinding tussen de gemeentelijke vragen, de ontwikkelingen in regionaal en landelijk verband, de VNG realisatie en het VNG beleid.
  • Je onderhoudt actief een relatienetwerk met verschillende gemeenten en stakeholders op het terrein van de lokale economie. 

Wij vragen: 

  • Je beschikt minimaal over een hbo-diploma.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van dienstverlening aan ondernemers vanuit een gemeente.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring als projectleider.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met advisering of projectleiding op het gebied van gemeentelijke publieks- / SZW-dienstverlening zowel offline als online.
  • Je hebt een bestaand netwerk met projectleiders of managers op het gebied van ondernemersdienstverlening bij ten minste 10 gemeenten.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met:
    • het werken als projectleider in pilots en / of proeftuinen met als onderwerp het versterken of verbeteren van de lokale economie.
    • het onderzoeken, het schrijven en het coördineren van beleidsstukken zoals handreikingen, factsheets en adviezen.
    • het organiseren en begeleiden van klankbordgroepen.
  • Je bent 23 en 24 april beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2020, met een optie tot verlenging (maximaal 36 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 21 april aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20074. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.