Coördinator projectmanagement huisvesting (36 uur)

Coördinator projectmanagement huisvesting (36 uur) - 20057

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een ervaren coördinator met ruime leidinggevende ervaring aan teams groter dan 15 fte, die uitdaging ziet in het aansturen van het projectmanagementteam binnen een complex programma.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een coördinator projectmanagement voor de sector Huisvesting. Deze sector bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector faciliteert bij de realisatie van de huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied en maakt deel uit van de dienst Facility Management.

Door het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept worden andere eisen gesteld aan de sector Huisvesting. Dit gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 €76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de hiërarchische en operationele aansturing van 15 á 20 medewerkers uit het team Projectmanagement. Dit team is verantwoordelijk voor het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team bestaat uit circa 60 projectleiders (senior, medior en junior), 4 coördinatoren en projectmanagementondersteuners. Als coördinator rapporteer je aan de Teamchef Projectmanagement.

Wat ga je doen:

  • Je geeft leiding aan het team Projectmanagement.
  • Je vertaalt en borgt de ontwikkelingen naar de gewenste organisatiestructuur, formatie en kennis-competentieniveau van het team.
  • Je stelt het jaarplan op voor het team inclusief gewenste resultaten, prioriteiten en randvoorwaarden.
  • Je stemt dit jaarplan af binnen de Sector Huisvesting en met de Dienst FM.
  • Je analyseert, monitort en evalueert de voortgang van het jaarplan en stuurt indien nodig bij.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van ontwikkel-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team.
  • Je neemt als senior supplier deel aan de stuurgroepen Huisvesting Per Eenheid.
  • Je bevordert de deskundigheid van de medewerkers van het team door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen en kennisontwikkeling binnen het team te stimuleren.
  • Je initieert, onderhoudt en regisseert de relevante interne en externe netwerken.
  • Je legt verantwoording af over de behaalde teamresultaten.

Wij vragen:

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde wo-opleiding in de richting van (Technische) Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig.
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het aansturen van een team bestaande uit minimaal 15 personen.
  • Je hebt in het verleden minimaal 1 gelijkwaardige opdracht uitgevoerd.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen een grote (1000+), politiek-bestuurlijke organisatie.
    • minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider, met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe huisvestingsprojecten (> €10 miljoen).
    • goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en organisatie-, bedrijfskundige- en verandervraagstukken.
    • cursussen en / of trainingen gevolgd op het gebied van coachen en leidinggeven.
    • aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform Prince2.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Regio Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per 6 juli beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin juli 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 13 april aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20057. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.