Adviseur bedrijfsadministratie (36 uur)

Adviseur bedrijfsadministratie (36 uur) - 19827

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een adviseur bedrijfsadministratie met ervaring met het inrichten van vastgoed- en projectadministraties binnen een (semi)overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een landelijke overheidsorganisatie, is op zoek naar een adviseur bedrijfsadministratie voor het dienstencentrum. Het dienstencentrum voert de operationele bedrijfsvoeringsactiviteiten uit voor alle medewerkers. Binnen het dienstencentrum is een programma gestart dat voorziet in het regievoeren over alle noodzakelijke verbeteracties op het gebied van de bedrijfsadministraties. De clusters hebben op onderdelen inhoudelijke en procesmatige raakvlakken met elkaar. Deze samenhang wordt door de diensten niet als vanzelfsprekend ervaren en geborgd. Het programma moet dit wel bewerkstelligen.

In 2020 is het programma gestart. Op dit moment zijn er circa 55 verbeterdossiers geïdentificeerd. Voor een deel betreft het lopende verbeteracties en voor een deel nieuw te starten verbeteracties. Het programma richt zich op het ondersteunen bij de probleemanalyse, uitvoering, borging en bewaking van de voortgang en samenhang. Daarnaast levert het programma input op voor de aanstaande vernieuwing van het informatievoorzieningslandschap van de bedrijfsvoering en de voorbereiding voor een nieuw in ontwikkeling zijnde systematiek van begroten en budgetteren voor de bedrijfsadministraties.

Wat ga je doen: 

  • Je adviseert de onderdelen van het dienstencentrum bij het oplossen van knelpunten in de bedrijfsadministraties.
  • Je analyseert en formuleert, samen met anderen, verbeteracties en monitort de uitvoering van de adviezen.
  • Je overziet en bewaakt inhoudelijke en procesmatige relaties tussen verschillende verbeteracties in de verschillende bedrijfsvoeringsdomeinen.
  • Je rapporteert aan de dagelijkse leiding van het programma.
  • Je stemt proactief je werk af binnen het programmateam.
  • Je adviseert op overtuigende wijze, vanuit je kennis, en gaat de dialoog daarover aan.

Wij vragen: 

  • Je hebt een minimaal een afgeronde hbo-opleiding, aangevuld met een post-hbo en/of post-wo-opleiding op het gebied van accountancy en/of controlling (of een gelijkwaardig niveau).
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan binnen het brede bedrijfsvoeringsdomein, (bijvoorbeeld als auditor, controller en/of financieel adviseur), waarvan minimaal 5 jaar in een adviesrol.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van en werkervaring met bedrijfsadministraties op het gebied van voorraden en inkoopverplichtingen.
    • kennis van en werkervaring met bedrijfsadministraties en de betekenis daarvan voor de bedrijfsvoering en voor de operationele processen van een organisatie.
    • kennis van en werkervaring met de inrichting van vastgoed- en projectadministraties.
    • werkervaring binnen de (semi)overheid.
  • Je bent in week 6 (maandag 3 – vrijdag 7 februari) en week 7 (maandag 10 – vrijdag 14 februari) aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per 20 april beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 3 februari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19827. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Interim-manager (32 uur)

Je bent een interim-manager met ervaring met de aansturing van een interdisciplinair team en ervaring in het begeleiden van ontwikkeltrajecten…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Zuid-Holland

HRM-adviseur (32-36 uur)

Je bent een HRM-adviseur met ervaring in het ondersteunen en begeleiden van lijnmanagement omtrent HR-aangelegenheden en ontwikkelvraagstukken,…

  • Werkweek: 32-36 uur
  • Contract: parttime,fulltime
  • Locatie: Zuid-Holland


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212