Programmaregisseur transformatie ODB (25-30 uur)

Programmaregisseur transformatie ODB (25-30 uur) - 19765

  • 25-30 uur
  • parttime
  • Noord-Brabant

Je bent een programmaregisseur die recente ervaring heeft opgedaan met het organiseren van organisatieontwikkeltrajecten binnen bij voorkeur een gemeentelijke organisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Noord-Brabant, is op zoek naar een programmaregisseur transformatie voor het programma Organisatieontwikkeling, Dienstverlening en Bedrijfsvoering (ODB). Als programmaregisseur ben je verantwoordelijk voor de horizontale sturing op het uitwerken van de kaders en het realiseren van de transformatie Organisatieontwikkeling, Dienstverlening en Bedrijfsvoering. Je ziet de samenhang en legt verbindingen met de transformaties binnen het aandachtsgebied Sociaal, Veilig en USD en het aandachtsgebied Ruimte en Economie en stemt daarover af met de transformatieleiders. Je fungeert als adviseur en sparringpartner voor het concernteam, de transformatieleiders / projectleiders binnen de transformatie ODB en de resultaatmanagers en HR-managers binnen het aandachtsgebied, waarbij de focus ligt op het realiseren van de opgaven. Je legt verantwoording af aan de concernmanager Bedrijfsvoering en Dienstverlening en valt onder het cluster Financiën & P&O.

Wat ga je doen: 

  • Je vertaalt de visie van de organisatie en de daarin genoemde ontwikkelsporen en kernwaarden naar de transformatie.
  • Je stuurt programmatisch op de uitwerking van de kaders voor de organisatieontwikkeling, dienstverlening en bedrijfsvoering.
  • Je geeft de inhoud van het programma vorm met de focus op ambitie, strategie en doelen en stelt zo nodig koerswijzigingen voor.
  • Je vertaalt de doelen van het programma naar zichtbare resultaten en effecten.
  • Je neemt initiatief voor nieuwe activiteiten of past activiteiten aan die bijdragen aan het realiseren van het programma.
  • Je stemt de inhoud af met de concernmanagers, projectleiders, resultaatmanagers en adviseurs.
  • Je regisseert de voortgang samen met de projectleiders en andere transformatieleiders van de verschillende transformaties.
  • Je monitort de voortgang van het programma.
  • Je verzorgt de communicatie met alle stakeholders, inclusief het bestuur.

Wij vragen: 

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • recente ervaring opgedaan met het organiseren van organisatieontwikkeltrajecten.
    • kennis van en ervaring met programma- en portfoliomanagement en procesgericht werken.
    • recente ervaring opgedaan met het vertalen van ambitie, strategie en doelen naar tactische en operationele activiteiten.
    • kennis van en ervaring met advisering op het gebied van organisatieontwikkeling.
    • affiniteit met de transitie van de domeinen organisatieontwikkeling, dienstverlening en bedrijfsvoering.
    • ervaring opgedaan met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving

Standplaats:
Bergen op Zoom

Wij bieden:
De functie is per 3 februari 2020 beschikbaar voor 25-30 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 1 jaar, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 24 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19765. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.