Portfoliomanager inkoop- en contractmanagement (24 uur)

Portfoliomanager inkoop- en contractmanagement (24 uur) - 19762

  • 24 uur
  • parttime
  • Utrecht

Je bent een portfoliomanager met ervaring met complexe inkoop- en aanbestedingsvraagstukken binnen de overheid.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in de provincie Utrecht, is op zoek naar een portfoliomanager inkoop- en contractmanagement. Portfoliomanagement inkoop- en contractmanagement is verantwoordelijk voor het strategisch inkoopbeleid. De organisatie staat de komende jaren voor een mooie uitdaging om inkoop- en contractmanagement verder te professionaliseren. Je werkt samen in een team met 2 portfoliomanagers en de inkoopanalist onder aansturing van de inkoopstrateeg. Jij wordt ingezet op de portfolio bedrijfsvoering, waar de afdelingen HRM en ICT de grootste inkoopuitgaven hebben. Naast de veranderingen op het gebied van inkoop- en contractmanagement, maken deze afdelingen een transitie door voor wat betreft het eigen primaire proces.

Je bent de motiverende en verbindende factor met alle stakeholders binnen jouw portfolio in een veranderende inkoopomgeving. Jij houdt je bezig met het op strategisch niveau coördineren, implementeren en verbeteren van de diverse activiteiten gericht op het inkoop- en contractmanagementproces. Het doel hiervan is om de organisatiedoelstellingen en de beleidsdoelstellingen uit het coalitieakkoord op effectieve en efficiënte wijze te realiseren. Daarnaast zoek je actief de samenwerking met stakeholders en creëer je een breed en bestendig netwerk.

Wat ga je doen: 

  • Je bent de spil in het samen met de afdelingen realiseren van optimale resultaten in de inkoop- en contractmanagement uitvoering.
  • Je draagt de strategische visie uit binnen de organisatieonderdelen.
  • Je adviseert op strategisch niveau over inkoopontwikkelingen.
  • Je bent functioneel verantwoordelijk voor de inkopers en contractmanagers binnen deze portfolio.
  • Je stuurt waar nodig op tactisch en operationeel niveau bij om de gestelde doelen te behalen.
  • Je bent op de hoogte van de marktontwikkeling binnen de categorieën die gekoppeld zijn aan de portfolio (inhuur en ICT) en weet je deze te benutten voor de gemeentelijke organisatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor het implementeren en borgen van de uitkomsten van de reeds ingezette transitie inkoop binnen de organisatieonderdelen die gekoppeld zijn aan de portfolio.
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van een breed netwerk met alle stakeholders uit de portfolio, waaronder de themadirecteur, afdelingshoofden, MT’s, inkopers, contractmanagers, opdrachtgevers en projectleiders van aanbestedingen.
  • Je geeft een proactieve invulling aan de inkooptransitie binnen de portfolio met aandacht voor ieders invalshoek.
  • Je geeft op inspirerende en coachende wijze functioneel leiding aan de inkopers en contractmanagers in de afdelingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de regievoering voor het opstellen en periodiek herijken van het portfolioplan.
  • Je neemt actief deel aan de tactische tenderboard van de portfolio.

Wij vragen: 

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding in een vak-gerelateerde studierichting.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een inkoopopleiding afgerond.
    • een contractmanagementopleiding afgerond, bijvoorbeeld CATS CM.
  • Je hebt ervaring opgedaan met complexe inkoop- en aanbestedingsvraagstukken binnen de overheid.
  • Je hebt recente kennis van inkoop en ervaring opgedaan binnen het vakgebied ICT en/of HRM.
  • Je bent donderdag 19 december beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per 6 januari beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind april 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 16 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19762. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212