Interim- en programmamanager (36 uur)

Interim- en programmamanager (36 uur) - 19761

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Je bent een interim- en programmamanager die minimaal 5 jaar ervaring heeft opgedaan met het leidinggeven aan complexe en bestuurlijke project- en/of programmateams binnen een gemeente.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Noord-Holland, is op zoek naar een interim- en programmamanager voor het Bureau Interim en Advies (BIA). BIA is een intern interim- en adviesbureau dat zich bezighoudt met interim-dienstverlening en strategisch advies. BIA werkt dienstverlenend en op aanvraag van alle clusters, resultaatverantwoordelijke eenheden en stadsdelen. Adviseurs van BIA werken aan vraagstukken en projecten door heel de stad. Ze worden ingezet voor adviesvragen en voor het (bege)leiden van verandertrajecten, projecten en programma’s. Het gaat voornamelijk om complexe vraagstukken waaraan je individueel of als team werkt. Soms gaat het om vraagstukken binnen een organisatie, maar meestal gaat het om vraagstukken waarbij meerdere partijen betrokken zijn. Naast concrete resultaten, stuur je als interim-manager op het behalen van duurzame resultaten waar de organisatie zelf mee verder kan.

Wat ga je doen: 

  • Je adviseert het management / de directie over complexe (verander)management- of sturingsvraagstukken.
  • Je begeleidt teambijeenkomsten of verandertrajecten binnen organisaties.
  • Je vervult de rol van interim-manager van een organisatieonderdeel.
  • Je fungeert als programmamanager van een complex bestuurlijk traject of een verandertraject.

Wij vragen: 

  • Je hebt een afgeronde academische opleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met het leidinggeven aan complexe en bestuurlijke project- en/of programmateams.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met bedrijfskundige vraagstukken en procesregie.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met het werken in een ambtelijk-bestuurlijke context.
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden en kunt ook vertrouwen winnen op managementniveau.
  • Je hebt managementervaring opgedaan op meerdere plekken en beschikt over meerdere managementstijlen.
  • Je hebt actuele kennis van de vakgebieden bedrijfskunde en project- en programmamanagement.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met beleids- en bestuursadvisering.
    • minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met complexe (verander)managementvraagstukken en organisatieontwikkeling.
    • ervaring opgedaan met het leidinggeven aan een professionele organisatie of grote organisatieonderdelen.
    • werkervaring opgedaan bij de gemeente Amsterdam.
  • Je bent begin januari 2020 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Amsterdam

Wij bieden:
De functie is per 3 februari 2020 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 1 jaar, met een optie tot verlenging (1 jaar). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 19 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19761. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.