Senior projectleider declaratie en facturatie (36 uur)

Senior projectleider declaratie en facturatie (36 uur) - 19741

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Je bent een senior projectleider met ervaring met het implementeren van financieel-administratieve processen in het sociaal domein en in het specifiek met declaratie- en facturatieprocessen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een organisatie die gemeenten ondersteunt bij het verbeteren van hun dienstverlening aan inwoners en ondernemers, is op zoek naar een senior projectleider declaratie en facturatie voor het ketenbureau i-Sociaal domein. Gemeenten en zorgaanbieders willen samen vermijdbare administratieve lasten binnen het sociaal domein beperken. Hierdoor kan kwalitatief goede zorg en ondersteuning bereikbaar en betaalbaar gehouden worden. Het ketenbureau is verantwoordelijk voor de praktische uitvoering en wordt inhoudelijk aangestuurd door de stuurgroep i-Sociaal domein. Het ketenbureau is de structurele opvolger van het programma i-Sociaal domein en borduurt voort op de activiteiten en bereikte resultaten van het programma. De rode draad in de werkagenda 2018-2019 is het verder terugdringen van variatie in de inrichting van de informatievoorziening bij gemeenten en zorgaanbieders om daarmee de administratieve lasten te verminderen. De opdracht wordt uitgevoerd aan de hand van 4 verschillende taakvelden: Beheer, Implementatie, Ontwikkeling en Strategie.

Per 1 januari 2021 wordt voor zorg die vanuit de Jeugdwet wordt gefinancierd het nieuwe woonplaatsbeginsel ingevoerd. In opdracht van de stuurgroep i-Sociaal domein werkt het ketenbureau aan een implementatieplan en de daadwerkelijke implementatie van het nieuwe woonplaatsbeginsel. Binnen het taakveld Ontwikkeling wordt gezocht naar een projectleider die de organisatie, de stakeholders en het werkveld kan ondersteunen bij de overgang naar de nieuwe systematiek. Het vertrekpunt van de opdracht is de uitgevoerde verkenning, de naar aanleiding daarvan opgestelde eerste handreiking F-D en de checklist die recent door het ketenbureau zijn opgeleverd.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een implementatieplan voor gemeenten en zorgaanbieders voor de overgang van facturatie naar declaratie en van de duur van het proces van 4 weken naar een maand.
  • Je voert afstemmingsoverleg met ketenpartners / partners.
  • Je levert informatie met betrekking tot de requests for information (RFC’s) ten behoeve van de mogelijke wijzigingen in de iStandaarden.
  • Je informeert het werkveld (gemeenten, zorgaanbieders, softwareleveranciers en accountants) over de consequenties in de processen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het plannen en toetsen van en rapporteren over de resultaten en de voortgang van het project, passend binnen de methodiek over projectmatig werken van het ketenbureau.
  • Je draagt zorg voor het opstellen en tijdig aanleveren van documenten voor de stuurgroep.
  • Je stelt instrumenten op (handreiking en toolkit) voor de informatieoverdracht waarmee het werkveld voldoende kan worden geïnformeerd over de wijzigingen

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde wo-opleiding.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als projectleider of adviseur met financieel-administratieve processen binnen het sociaal domein.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 projecten afgerond met betrekking tot de declaratie en facturatie in het sociaal domein.
  • Je hebt kennis van de huidige facturatie- en declaratieprocessen.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken met het accountantsprotocol i-Sociaal domein.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 3 jaar werkervaring met de huidige systematiek van facturatie en declaratie binnen projecten en/of onderzoeken.
    • minimaal 3 jaar ervaring met de huidige systematiek van facturatie- en declaratieprocessen bij gemeenten en/of zorgaanbieders.
    • een relevant netwerk bij gemeenten, zorgaanbieders en softwareleveranciers (bijvoorbeeld de NBA).
    • kennis van het berichtenverkeer omtrent de iJw en iWmo.
  • Je bent donderdag 9 januari aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind maart 2020, met een optie tot verlenging (telkens 3 maanden, maximale inhuurperiode van 36 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 6 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19741. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212