Senior consultant Archiefwet (32 uur)

Senior consultant Archiefwet (32 uur) - 19735

  • 32 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een consultant die ervaring heeft opgedaan met het implementeren van de Archiefwet, digitale transformaties en zaakgericht werken binnen het DIV-domein van een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een senior consultant Archiefwet voor het team Documentaire Informatievoorziening (DIV). Het team is onderdeel van de dienst Facility Management en zorgt (mede) voor de instandhouding van de informatiehuishouding van de opdrachtgever door adequaat informatie- en archiefbeheer compliant aan de Archiefwet. De kerntaken van het team zijn het ondersteunen en adviseren van de organisatie bij het duurzaam inrichten en uitvoeren van het documentair informatiemanagement en het duurzaam inrichten en beheren van semi-statische archieven, fysiek en digitaal. De kwaliteitseisen uit de Archiefwet en de Beheerregeling vormen de basis voor het uitvoeren van deze kerntaken. Deze zijn vertaald naar instrumenten die opgenomen zijn in een kwaliteitssysteem. Per instrument is of wordt de kwaliteitszorg ingericht. Daarnaast wordt monitoring en rapportage op de actualiteit, compliance en het gebruik van de instrumenten ingericht. Onlangs is er een inventarisatie uitgevoerd naar de staat van de fysieke archieven. Op basis daarvan zijn er een aantal vervolgacties bepaald. Voor het verder doorontwikkelen van de kerntaken vanuit compliance-oogpunt en advisering en begeleiding bij de gedefinieerde vervolgacties, is het team op zoek naar een senior consultant.

Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden en adviseren van de DIV-organisatie bij het maken van strategische keuzes en het (mede) uitvoering geven aan maatregelen teneinde de goede geordende en toegankelijke staat van de informatie van de opdrachtgever te borgen.
  • Je draagt zorg voor de inhoud en het proces van de eerste 2 vervolgacties en voor nauwe afstemming met de opdrachtgever en actieve participatie van de stakeholders.
  • Je hebt een inhoudelijke, adviserende en controlerende rol bij de voorbereiding, uitvoering en oplevering van de vervolgacties op het gebied van compliance Archiefwet.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, in de richting van bestuurskunde, informatiemanagement of gelijkwaardig.
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan binnen het DIV-domein, specifiek met digitale transformaties en zaakgericht werken.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in een vergelijkbare rol binnen een grote organisatie (meer dan 1.000 medewerkers).
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan met het acteren op strategisch niveau.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • werkervaring opgedaan met het (zelfstandig / als eindverantwoordelijke) implementeren van de Archiefwet binnen minimaal 2 verschillende organisaties.
    • kennis van de recente ontwikkelingen op het gebied van digitale informatiehuishouding.
    • in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan met het werken met DIV-teams op meerdere locaties tegelijk.
    • in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de (Rijks)overheid.
    • werkervaring opgedaan binnen het veiligheidsdomein.
  • Je bent in week 50 / 51 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per 9 maart 2020 beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 9 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19735. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Teamleider IT (40 uur)

Je bent een PRINCE2- en ITIL-gecertificeerde teamleider met ervaring met het aansturen van projecten, productowners en scrumteams in een IT-omgeving.

  • Werkweek: 40 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Utrecht


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212