Corporate recruiter (36 uur)

Corporate recruiter (36 uur) - 19692

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht,Landelijk

Je bent een corporate recruiter die minimaal 3 jaar ervaring heeft opgedaan met het organiseren en begeleiden van het gehele werving- en selectieproces binnen de GWW-sector.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, is op zoek naar een corporate recruiter voor de afdeling Corporate HRM en Organisatieontwikkeling van de Corporate Dienst. De medewerkers van de Corporate Dienst leveren excellente bedrijfsvoeringdiensten. Daarbij richten ze zich op de primaire werkprocessen van het bestuur, de bestuursstaf en de andere organisatieonderdelen. Binnen de Corporate Dienst vind je bedrijfsvoeringdeskundigen op het gebied van HRM, leren en ontwikkelen, communicatie, facilitaire en financiële dienstverlening, bestuurlijke juridische zaken, informatievoorziening en vastgoed. De Corporate Dienst bestaat uit de eenheid Klant en Services en 3 directies: Facilitair en Financiën, Communicatie, Personeel en Recht en Bedrijfsvoering en Inkoop. De afdeling Corporate HRM en Organisatieontwikkeling ondersteunt managers en de gehele organisatie bij vragen op het gebied van HRM, werving en selectie, organisatieontwikkeling, personele ontwikkeling, mobiliteit en organisatieverandering. Ook adviseren de medewerkers van de afdeling over arbeidsjuridische zaken en vraagstukken rondom arbeidsomstandigheden.

De opdrachtgever staat voor een grote onderhoudsopgave. Veel bruggen, tunnels en viaducten zijn gebouwd in de jaren vijftig en zestig. Daarom is de organisatie continu op zoek naar nieuwe collega’s die het land mooier, veiliger en duurzamer maken. Als corporate recruiter speel je hierin een cruciale rol. Jij weet talent aan te trekken, stuurt strak op een soepel lopend proces en benadert vacaturehouders / sollicitanten.

Wat ga je doen: 

  • Je organiseert en begeleidt het hele werving- en selectieproces.
  • Je zoekt talenten binnen verschillende doelgroepen (techniek, verkeers- en watermanagement, ICT en inkoop- en contractmanagement) en zorgt voor de juiste medewerker op de juiste plek.
  • Je bepaalt, in overleg met de hiring manager en het team Arbeidsmarktcommunicatie, de wervingsstrategie voor een vacature.
  • Je zet online sourcingtools en in- en externe netwerken in om de juiste kandidaat te vinden.
  • Je voert samen met de hiring manager de eerste selectiegesprekken.
  • Je werkt met KPI’s en recruitmentdata om je werkzaamheden te monitoren en je resultaten te verbeteren.
  • Je blijft op de hoogte van actuele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, arbeidsvoorwaarden, social media en andere wervingskanalen.
  • Je onderhoudt een klant- en relatienetwerk binnen en buiten de opdrachtgeversorganisatie.
  • Je werkt voor het management, de directie en collega’s binnen de hele organisatie.
  • Je monitort welke vacatures er de komende 2 jaar ontstaan en anticipeert hierop.
  • Je onderhoudt contact met kandidaten en hiring managers voor een optimale candidate experience.
  • Je signaleert trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied en doet verbetervoorstellen.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als corporate recruiter (niet aan bureauzijde).
  • Je hebt ervaring opgedaan met advisering binnen de GWW-sector.
  • Je bent landelijk inzetbaar.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring opgedaan met het searchen van kandidaten en het vervullen van vacatures voor de doelgroep nautische rollen.
    • ervaring opgedaan als sparringpartner voor vacaturehouders en directies op het gebied van werving en selectie.
    • kennis van en ervaring met de verschillende wervingtools / kanalen (bijvoorbeeld LinkedIn).
    • ervaring opgedaan met het optimaliseren van candidate journeys.
    • kennis van de actuele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Standplaats:
Utrecht / Landelijk

Wij bieden:
De functie is per 2 december beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor 1 jaar. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 18 november aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19692. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.