Procesmanager werkplekstrategie (16-20 uur)

Procesmanager werkplekstrategie (16-20 uur) - 19689

  • 16-20 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een procesmanager werkplekstrategie met ervaring met de toepassing van een processen om te komen tot een integrale werkplekstrategie binnen een grote complexe organisatie. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een landelijke overheidsorganisatie, is op zoek naar een procesmanager integrale werkplekstrategie. De integrale werkplekstrategie moet de strategische kaders en een daarmee samenhangende implementatiestrategie opleveren op het terrein van huisvesting, facilitaire services, werkplek ICT, voer- en vaartuigen, HRM en mobiliteiten. Deze strategie en de implementatie daarvan moet ervoor zorgen dat deze bedrijfsmiddelen ingezet kunnen worden als katalysator voor de ontwikkeling van de organisatie. Deze kaders moeten worden afgestemd met de nog in ontwikkeling zijnde algehele strategie van de organisatie en het daarvan afgeleide middellange termijn beleid van de portefeuilles. De implemetatiestratgie moet aansluiten op de wijze waarop een grote en complexe organisatie zich ontwikkeld, hetgeen een veranderkundige aanpak vergt. Belangrijk daarbij is dat de wijze waarop de strategievorming wordt ingericht al moet bijdragen aan de hiervoor genoemde strategische doelstellingen van de organisatie. 

Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en uitvoeren van de processen die nodig zijn voor de totstandkoming van de integrale werkplekstrategie, impactanalyse en implementatiestrategie.
  • Je fungeert als rechterhand.
  • Je stuurt het projectteam aan.
  • Je adviseert de korpsleiding en de directie FM.
  • Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van processen die nodig zijn voor het bereiken van de doelstelling.
  • Je bewaakt de congruentie tussen onderdelen van de integrale werkplekstrategie.
  • Je ontwikkelt de implementatiestratgie en het implementatieproces.
  • Je bent verantwoordelijk voor het betrekken van relevante stakeholders en bevorderen draagvlak binnen en buiten de organisatie.
  • Je stuurt op:
    • een bedrijfskundige ontwerp aanpak die past bij organisatie.
    • een veranderkundige aanpak die past bij de organisatie.
    • een strategie die inpeelt op technologische ontwikkelingen.

Wij vragen: 

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding.
  • Je hebt in de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar ervaring opgedaan als procesmanager integrale werkplekstrategie en/of gelijkwaardig.
  • Je hebt een certificaat Business Process Management.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met de toepassing van een veranderkundige aanpak bij strategische organisatieontwerp en -ontwikkelvraagstukken binnen een grote complexe organisatie.
    • minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in het begeleiden van organisatieontwikkelingen binnen grote organisaties.
    • minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in procesmanagement binnen grote publieke organisaties.
  • Je bent in week 48 (maandag 25 – vrijdag 29 november) aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per 1 januari beschikbaar voor 16-20 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste juli 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 18 november aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19689. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212