Senior projectleider ketenbureau i-Sociaal domein (36 uur)

Senior projectleider ketenbureau i-Sociaal domein (36 uur) - 19675

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Je bent een projectleider met ervaring met het aansturen van teams en het opstellen van projectplannen in het sociaal domein en scrum / agile of andere projectmanagementmethodieken.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een organisatie die gemeenten ondersteunt bij het verbeteren van hun dienstverlening aan inwoners en ondernemers, is op zoek naar een senior projectleider voor het ketenbureau i-Sociaal domein. Gemeenten en zorgaanbieders willen samen vermijdbare administratieve lasten binnen het sociaal domein beperken. Hierdoor kan kwalitatief goede zorg en ondersteuning bereikbaar en betaalbaar gehouden worden. Het ketenbureau is verantwoordelijk voor de praktische uitvoering en wordt inhoudelijk aangestuurd door de stuurgroep i-Sociaal domein. Het ketenbureau is de structurele opvolger van het programma i-Sociaal domein en borduurt voort op de activiteiten en bereikte resultaten van het programma. De rode draad in de werkagenda 2018-2019 is het verder terugdringen van variatie in de inrichting van de informatievoorziening bij gemeenten en zorgaanbieders om daarmee de administratieve lasten te verminderen. Het ontwikkelen van standaard administratieprotocollen en daarmee de ontwikkeling van de iStandaarden is een belangrijke stap richting de oplossing van deze problematiek. De planning is dat begin 2020 de benodigde wijzigingen en doorontwikkelingen gereed zijn. Op basis van de nieuwe strategische agenda voor de komende jaren wordt gewerkt aan de werkagenda voor 2020-2021.

De opdracht wordt uitgevoerd door 4 verschillende taakvelden: Beheer, Implementatie, Ontwikkeling en Strategie. Je bent werkzaam binnen het taakveld Ontwikkeling. De opdrachtgever zoekt een projectleider die naast het uitvoeren van de eigen projecten ook zorgdraagt voor tijdige en correcte oplevering van de overige lopende projecten van het ketenbureau.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en bijstellen van het projectplan en stemt dit af met de directeur van het ketenbureau.
  • Je draagt zorg voor het toetsen en verantwoorden van de projecten.
  • Je stelt documenten op voor de stuurgroep.
  • Je creëert een integraal overzicht, stemt af met interne teams en draagt zorg voor een tijdige oplevering van de projecten.
  • Je stemt af met diverse externe stakeholders en creëert draagvlak.
  • Je bent verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren van projecten die bijdragen aan het reduceren van de vermijdbare administratieve lasten omtrent de Wmo en Jeugdwet.
  • Je draagt zorg voor het plannen en bewaken van de voortgang per activiteit en in het algemeen op de realisatie van de werkagenda.
  • Je zet vragen / problemen vanuit het werkveld om naar concrete onderzoeksvragen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding en een wo werk- en denkniveau.
  • Je hebt in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als projectleider, bij voorkeur in het sociaal domein.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 relevante referentieprojecten afgerond.
  • Je hebt ervaring met het schrijven van projectplannen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring als projectleider met scrum / agile of andere projectmanagementmethodieken.
    • ervaring als projectleider met het aansturen, motiveren en enthousiasmeren van teams.
    • minimaal 2 jaar werkervaring als portfoliomanager, bij voorkeur in het sociaal domein.
  • Je bent beschikbaar voor een kennismakingsgesprek op woensdagochtend 27 november.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per 2 december beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind maart 2020, met een optie tot verlenging (telkens 3 maanden, maximale inhuurperiode van 36 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 18 november aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19675. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Teamleider IT (40 uur)

Je bent een PRINCE2- en ITIL-gecertificeerde teamleider met ervaring met het aansturen van projecten, productowners en scrumteams in een IT-omgeving.

  • Werkweek: 40 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Utrecht


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212