Adviseur portfoliomanagement (36 uur)

Adviseur portfoliomanagement (36 uur) - 19645

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Je bent een adviseur portfoliomanagement met ervaring binnen een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een provincie, is op zoek naar een adviseur portfoliomanagement voor de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Bedrijfsvoering zorgt voor de bedrijfsvoering van het gehele concern, dat doet ze door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen. De informatievoorziening van de organisatie digitaliseert en automatiseert in een hoog tempo. Digitalisering en innovatie zijn “rode draden” in de strategie van de afdeling.

De maatschappelijke opgaven staan centraal en worden door onlangs aangestelde opgavemanagers uitgewerkt. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de organisatie, de domeinen: Bedrijfsvoering, Bestuurs- en directieondersteuning, Leefomgeving en Mobiliteit (en de stafafdeling Concern Control). Voor de opgave Digitale Overheid is een opgavemanager aangesteld die hier sturing aan geeft. Deze concernopgave betreft de informatievoorziening van het gehele concern. Om de afstemming en besluitvorming tussen opgaves, programma’s, projecten en de lijnorganisatie goed te laten verlopen, de governance, maakt de organisatie gebruik van portfoliomanagement en heeft hiertoe een aantal pilots actief. Voor de afronding van het governance voorstel en de pilots zijn zij op zoek naar een adviseur.

 Wat ga je doen: 

  • Je ondersteunt de opgave en de lijnorganisatie met de invoering van portfoliomanagement.
  • Je kijkt mee of de huidige pilots voldoende bijdragen om uiteindelijk (inrichtings)besluiten te kunnen gaan nemen en je doet voorstellen voor nieuwe pilots.
  • Je zorgt ervoor dat de relevante documentatie hiervoor is bijgewerkt.
  • Je bent actief op het snijvlak van mens, techniek (informatie) en organisatie. Je weet deze met elkaar te verbinden en anderen hierin te enthousiasmeren.
  • Je gaat slim om met kennis en organisatieverandering, denkt en werkt integraal en houdt van samenwerken.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement
    en/of -voorziening.
  • Je hebt in de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in een soortgelijke functie.
  • Je bent vrijdag 15 november en/of woensdag 20 november aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per 2 december beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind mei 2020, met een optie tot verlenging (3 x 3 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 30 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19645. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212