Communicatieadviseur Werk en Inkomen (32 uur)

Communicatieadviseur Werk en Inkomen (32 uur) - 19619

  • 32 uur
  • parttime
  • Noord-Brabant

Je bent een ervaren communicatieadviseur met ervaring in het adviseren over communicatie binnen het sociaal domein op het vlak van Werk en Inkomen binnen overheid / gemeente. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een instantie ter ondersteuning voor burgers omtrent werk en inkomen voor diverse gemeenten in West-Brabant, is op zoek naar een communicatieadviseur. Onze opdrachtgever biedt informatie en advies over werk, inkomen en meedoen aan de samenleving. Zij bieden een vangnet voor inwoners die nergens anders terecht kunnen voor ondersteuning bij werk en inkomen. Samen met de 180 collega’s werk je aan het begeleiden van werkzoekenden om zichzelf te ontwikkelen, het vinden van werk,  mee te doen in de samenleving en met inkomensondersteuning mensen die minder te besteden hebben weer ademruimte geven. Daarnaast wordt gezocht naar een match tussen de werkgevers en de werknemers via werving en begeleiding.

Als communicatieadviseur verplaats jij je in de doelgroep. Zo zorg je voor heldere communicatie tijdens hun stappen naar een zo zelfstandig mogelijk leven. Dat doe je in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Er is een belangrijke rol voor je weggelegd om organisatieveranderingen en nieuwe dienstverlening te ondersteunen.

Wat ga je doen: 

  • Je bent aanspreekpunt, adviseert en coacht omtrent de communicatievragen van collega’s.
  • Je bent verantwoordelijk voor het (her)schrijven van teksten en het aansturen van vormgever voor het opmaken van uitingen, zoals factsheets en flyers.
  • Je overlegt met het MT en adviseert hen.
  • Je ondersteunt bij organisatiebijeenkomsten en festiviteiten.
  • Je zorgt voor de interne communicatie en bent verantwoordelijk voor het vormgeven van communicatie over organisatieontwikkelingen.
  • Je geeft vorm aan een aantal afgebakende projecten.
  • Je bent, samen met kwaliteitsmedewerker, verantwoordelijk voor het aanpassen van standaardbrieven.
  • Je borgt de schrijftrainingen eerder dit jaar en begeleidt de nieuwe interne schrijfcoaches.
  • Je beheert en intranet en zet samen met ICT een nieuw intranet op.
  • Je ontwikkelt op het gebied van digitalisering, zoals formulieren en nieuwsbrief.
  • Je verzorgt incidenteel de woordvoering, zoals het opstellen persberichten en beantwoorden van persvragen.
  • Je levert een bijdrage aan strategische communicatie, zoals het adviseren over communicatiemomenten en de communicatie richting het bestuur en de raden.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan als communicatieadviseur bij de overheid.
  • Je hebt werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen overheid / gemeente.
  • Je hebt specifieke kennis op het gebied van communicatie.
  • Je hebt specifieke vakkennis van het begrip 'Heldere taal'.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring opgedaan binnen het werkterrein van Werk en Inkomen en/of het Sociaal Domein.
  • Je bent op dinsdag 22 oktober aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Etten-Leur

Wij bieden:
De functie is per 28 oktober beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind februari 2020, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 16 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19619. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212