Senior projectleider moderniseren werkdomein (40 uur)

Senior projectleider moderniseren werkdomein (40 uur) - 19625

  • 40 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een projectleider met ervaring met de bestaande en toekomstige wetgeving specifiek in de domeinen Werk en Inkomen en Zorg. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een organisatie die gemeenten ondersteunt bij het verbeteren van hun dienstverlening, is op zoek naar een senior projectleider voor het programma Moderniseren Werkdomein (MW).

Gemeenten en UWV werken samen bij het matchen van werkzoekenden op vacatures. Hiervoor gebruiken de gemeenten officieel de applicaties SONAR en WBS van het UWV. Gemeenten hebben echter een bredere opgave, vanuit de decentralisatie en vanuit hun begeleidingsrol van kwetsbare klantgroepen. Moderniseren Werkdomein is opgestart vanuit het idee om de samenwerking niet meer via de landelijke (UWV-applicaties) tot stand te brengen, maar door gegevensuitwisseling. Daarbij krijgen de gemeenten een betere uitgangspositie om hun kwetsbare klantgroepen effectief te begeleiden naar maatschappelijke participatie en werk naar vermogen.

 Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het op-, bijstellen en afstemmen met het management van het projectplan en de tactische aanpak.
  • Je draagt zorg voor een integraal overzicht, de afstemming van de gedragen visievorming binnen het interdisciplinaire team met de andere betrokken onderdelen van de VNG, DIVOSA, Cedris, UWV, IB, BKWI, SZW en het gemeentelijk veld op MT-niveau.
  • Je bent verantwoordelijk voor het toetsen en uitdragen van deze visie in de gemeentelijke omgeving, inclusief de SW-leveranciers, specifiek richting SZW en UWV bij de verdere concretisering van het traject ‘Moderniseren Werkdomein’ op bestuurlijk- en managementniveau.
  • Je geeft leiding aan de realisatie van een nieuw architectuurontwerp, onderliggend aan de nieuwe manier van samenwerking in de Werkketen, op bedrijfsvoerings- en gegevensniveau.
  • Je organiseert de multidisciplinaire samenwerking (domein-, kennis- en organisatie-overstijgend) en stuurt op de integraliteit van de visievorming en de beleidsontwikkeling ten aanzien van dienstverleningsconcepten, architectuur- en procesprincipes, informatievoorzieningen en gegevensuitwisseling in de overheidsketens en met de private partijen binnen de werkgeversdienstverlening en werkzoekendendienstverlening.
  • Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van een multidisciplinair team op werkthema’s (financiën, sociaal domein, domein / beleid, informatiesamenleving, realisatie) ten behoeve van kennisuitwisseling tussen de trajecten en de onderlinge verhoudingen binnen de werkgeversdienstverlening en werkzoekendendienstverlening.
  • Je bewaakt de architectuurvorming, gegevensanalyse en privacyaspecten (AVG) als onderdeel van de reguliere keteninformatisering, in afstemming met de opdrachtgever, IB, BKWI, UWV en SZW en de bijbehorende reguliere keten-governance.
  • Je bent verantwoordelijk voor de interne en externe verslaglegging (tactisch en strategisch niveau) en de voortgang van het traject moderniseren werkdomein, zowel inhoudelijk, als financieel.
  • Je bent verantwoordelijk voor de integrale afstemming en coördinatie van de inzet van capaciteit en expertise (inkomen, architectuur, informatiebeveiliging, privacy, et cetera) op het maken van ontwerpen en analyses en afstemming daarover met de ketenpartijen (resourcemanagement).

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur wo-opleiding in de richting van bedrijfskunde.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan met:
    • de bestaande en toekomstige wetgeving specifiek in de domeinen Werk en Inkomen en Zorg.
    • de arbeidsmarkt en je bent in staat om innovaties (binnen dienstverlening en informatievoorziening) mee te nemen naar het programma.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring:
    • met het opbouwen van netwerken met bestuurders en ambtenaren op tactisch en strategisch niveau in gemeenten en andere organisaties in de omgeving van gemeenten op het terrein van Werk, Inkomen en Zorg.
    • opgedaan in de profit en/of in de non-profit sector in het werkdomein bij het matchen van kandidaten op uitvoerend, inhoudelijk en op tactisch beleidsmatig niveau.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring opgedaan:
    • in hoe werkzoekenden maatschappelijk fit en/of werkfit gemaakt kunnen worden en wat hiervoor nodig is qua bedrijfsprocessen.
    • met het creëren van draagvlak, consensus en sluiten van compromissen op strategisch- en tactisch niveau.
    • met het verbinden van politieke ambities met maatschappelijke doelen en het aandragen van bedrijfskundige oplossingen.
    • in de ketensamenwerking met het UWV / gemeenten / bemiddelingspartijen en/of werkgevers.
    • met het aansturen van een middelgroot team (maximaal 10 personen) en je bent in staat om het team te motiveren, te sturen en het behalen van mijlpalen.
  • Je bent vrijdagmiddag 8 november aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per 11 november beschikbaar voor maximaal 40 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2019, met een optie tot verlenging (telkens voor 3 maanden, tot een maximale contractduur van 36 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 31 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19625. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.