Projectleider IT (36-40 uur)

Projectleider IT (36-40 uur) - 19292

  • 36-40 uur
  • fulltime
  • Gelderland

Je bent een projectleider IT met ervaring met het leidinggeven aan IT-projecten op het gebied van de implementatie van pakketten en/of informatievoorziening binnen een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een provincie, is op zoek naar een projectleider IT voor het team Project- en Testmanagement van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering. De medewerkers van de afdeling zijn verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het provinciale IT-beleid. De afdeling zorgt ervoor dat elke medewerker zich met behulp van ICT-middelen onbelemmerd kan richten op de uitvoering van zijn of haar kerntaak. Als projectleider zal je opdracht bestaan uit het opstarten en managen van diverse IT-projecten conform de provinciale projectaanpak. Bij sommige projecten zal er een business projectleider zijn waarmee de uit te voeren werkzaamheden moeten worden afgestemd, bij andere projecten gaat het om technische, interne projecten op het gebied van informatievoorziening en automatisering.

Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstarten en managen van diverse IT-projecten conform de provinciale projectaanpak.
  • Je verzorgt de implementatie van de gekozen oplossingen binnen de I-architectuur.
  • Je draagt zorg voor het ophalen van functionele en non-functionele requirements.
  • Je definieert en implementeert koppelingen met aanpalende systemen.
  • Je stelt een plan van aanpak op voor de nieuwe projecten.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je bent in het bezit van het certificaat PRINCE2 Practitioner.
  • Je hebt als projectleider in de periode 2005-2019 minimaal 10 jaar ervaring opgedaan met het leidinggeven aan IT-projecten.
  • Je hebt in de periode 2005-2019 minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met het leidinggeven aan IT-projecten op het gebied van de implementatie van pakketten en/of informatievoorziening binnen een overheidsorganisatie.
  • Je hebt in de periode 2010-2019 ervaring opgedaan met het begeleiden, (laten) opstellen en uitvoeren van Europese aanbestedingstrajecten met een waarde van minimaal 221.000 euro.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • in de periode 2005-2019 minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met het leidinggeven aan projecten binnen een overheidsorganisatie met meer dan 1.000 medewerkers, waarbij ook één of meerdere onderaannemers betrokken waren.
    • in de periode 2005-2019 minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met het begeleiden/ uitvoeren van projecten waarbij het ontwerpen en realiseren van diverse koppelingen / interfaces een belangrijk aandachtspunt was.
    • in de periode 2009-2019 als projectleider ervaring opgedaan met binnen de provinciale overheid gebruikte systemen en domeinen.
  • Je bent op donderdag 13 juni en maandag 17 juni beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Arnhem

Wij bieden:
De functie is per 1 juli beschikbaar voor 36-40 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 1 jaar, met een optie tot verlenging (2 x 12 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 31 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19292. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.