Recordmanager (24 uur)

Recordmanager (24 uur) - 19288

  • 24 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een recordmanager met ervaring met archief- en informatiebeheer en digitaal en zaakgericht werken binnen verandertrajecten van een (lokale) overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een samenwerkingsverband tussen 3 Zuid-Hollandse gemeenten, is op zoek naar een recordmanager. De gemeenten werken sinds 2015 samen op het gebied van sociale zaken en ICT. Uit inspecties is gebleken dat de gemeenten hun informatiehuishouding beter op orde moeten zien te krijgen. De unit DIV heeft zich de afgelopen 2 jaar primair gericht op het inrichten van zaaksysteem Djuma, het inrichten van zaaktypes overeenkomstig Model-DSP i-Navigator in eigen beheer, het inrichten van een pre e-depot en de aanzet tot een KIDO-kwaliteitssysteem. Er zijn in de uitvoerende sfeer de nodige stappen gezet, maar beleidsmatig zullen er samen met ICT en BCO nog de nodige stappen gezet moeten worden om de informatiehuishouding beter te kunnen borgen. De unit bestaat uit een unithoofd, beleidsmedewerkers DIV, senior medewerkers DIV en documentaire informatiebeheerders.

Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het medeopstellen van richtlijnen en kaders voor (digitaal) archief- en informatiebeheer.
  • Je adviseert leidinggevenden op het gebied van (digitaal) archief- en informatiebeheer.
  • Je neemt deel aan / leidt projecten op het gebied van informatiebeheer.
  • Je fungeert mede als aanspreekpunt bij vragen en knelpunten op het gebied van (digitaal) archief- en informatiebeheer.
  • Je fungeert als krachtige sparringpartner voor de collega’s van ICT en BCO.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van archiefbeheer, informatiebeheer of informatiemanagement.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan met digitaal werken en zaakgericht werken binnen de (lokale) overheid.
  • Je hebt ruime kennis van archief- en informatiebeheer en bij voorkeur als archivaris ervaring opgedaan met de overgang van een papieren naar een gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je hebt werkervaring opgedaan met / affiniteit met verandertrajecten, advieswerk en projectmatig werken binnen de lokale overheid.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van archief- en informatiebeheer.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • recente gemeentelijke werkervaring opgedaan.
    • ervaring opgedaan met DMS-systemen en zaaksystemen.
  • Je bent op dinsdag 28 mei beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Capelle aan den IJssel

Wij bieden:
De functie is per 3 juni beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2019, met een optie tot verlenging (2 x 3 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 23 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19288. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.