Senior contractmanager (40 uur)

Senior contractmanager (40 uur) - 19628

  • 40 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een senior contractmanager met minimaal 15 jaar ervaring als leidinggevende in het realiseren van resultaten op gebied van ICT. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een organisatie die gemeenten ondersteunt bij het verbeteren van hun dienstverlening, is op zoek naar een senior contractmanager voor het team Inkoop, beheer en infrastructuur. Het team houdt zich bezig met collectieve inkoop, participatie in landelijke digitale infrastructuur en het beheer van gerealiseerde voorzieningen.

Binnen het team “Inkoop, beheer en infrastructuur” wordt uitvoering gegeven aan diverse gemeentelijke dienstverlening waaronder GGI-Veilig (Gemeenschappelijke Gemeentelijke Infrastructuur - Veilig). Voor het beheren van deze landelijke diensten is een serviceorganisatie ‘Servicecentrum gemeenten’(SCG) gerealiseerd. Naast de rol van senior contractmanager vervul je ook de rol van diensteigenaar. Je wordt ingezet voor het perceel Expertise / Kennis.

 Wat ga je doen: 

  • Je bent verantwoordelijk voor:
    • het opstellen, controleren en uitvoeren van minicompetities.
    • de registratie, het beheer en het verwerken van aanpassingen van afgesloten contracten.
    • de sturing op de contracten voor de levering van adviesdiensten en gedefinieerde resultaten, zoals pentesten, audits, SIEM implementaties, compliance audits, vulnerability scans, hardening adviezen.
    • de contractvorming tussen de opdrachtgever en deelnemers die nog moeten worden toetreden tot perceel 3.
  • Je begeleidt het proces minicompetities met de nadruk op het beoordelen van de aanvraag binnen de kaders van de raamovereenkomst.
  • Je beoordeelt de performance van de verschillende contractpartijen op afgesproken prestaties, kosten en contractuitvoering aan de hand van periodieke rapportages en/of klanttevredenheidsonderzoeken.
  • Je rapporteert als diensteigenaar van perceel 3 binnen de governance naar de opdrachtgever over het verloop van het contract, de prestatie-eisen, kosten en de algemene tevredenheid en draagt zorg voor het aanleveren van relevante managementinformatie.
  • Je draagt bij aan het leveren van de werkprocedures, -instructies en standaard werkdocumenten / formats.

Wij vragen: 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur wo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 15 jaar ervaring als leidinggevende in het realiseren van resultaten op gebied van ICT.
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het sturen van resultaten uit businesscases.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het implementeren van informatiebeveiligingsmaatregelen en/of standaarden bijvoorbeeld pen-testen, ISO27001, BIR, BIG en/of BIO.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met inkoop- en/of contractmanagement.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring als leidinggevende in diverse rollen zoals projectmanager, servicemanager en/of contractmanager, bij voorkeur een mix van deze rollen.
    • ervaring met het aansturen van externe ICT-leveranciers.
    • ervaring met het tot stand laten komen van adviesdiensten van de informatiebeveiliging en consultancy markt.
    • ervaring met het opstellen van de behoefte en eisen voor de toelevering van informatiebeveiligingsdiensten en producten en met het vervolgens uitvoeren van een analyse en kwaliteitsmanagement.
    • kennis van de markt en het invoeren en toepassen van ICT-security producten / diensten.
    • ervaring met het geven van invulling aan leveranciers- en marktevaluatie.
    • ervaring met het begeleiden van minicompetities.
  • Je bent dinsdagmiddag 29 oktober aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per 1 november beschikbaar voor 40 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2019, met een optie tot verlenging (telkens 3 maanden, met een maximum van 36 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 24 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19628. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.