Projectmanager informatievoorziening sociaal domein (24 uur)

Projectmanager informatievoorziening sociaal domein (24 uur) - 19222

  • 24 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een projectmanager informatievoorziening met ervaring met bedrijfsprocessen, informatievoorziening en systeemimplementatie in het sociaal domein van een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Zuid-Holland, is op zoek naar een projectmanager informatievoorziening sociaal domein. De gemeente werkt samen met andere gemeenten in de regio op het gebied van informatievoorziening. De samenwerkende gemeenten werken aan een regionaal inkoopproces voor een nieuwe suite in het sociaal domein. De start van de implementatie zal in september 2019 plaatsvinden. Daarnaast onderzoeken de gemeenten de mogelijkheden van het harmoniseren van de processen. Buiten dit project om ben je werkzaam ten behoeve van verschillende automatiserings- en informatiseringsprojecten. Deze projecten bevinden zich op het terrein van het digitaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen, waarbij het accent binnen de projecten ligt op functionele aspecten en/of technisch-inhoudelijke zaken.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van automatiserings- en informatiseringsprojecten.
  • Je fungeert als projectleider binnen het project waarin onderzoek wordt gedaan naar het inkoopproces ten behoeve van een suite in het sociaal domein.
  • Je draagt zorg voor het afronden van de aanbesteding en de implementatie die daarop volgt.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met erkende projectmethoden, zoals PRINCE2 en agile.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met complexe projecten binnen een overheidsorganisatie.
  • Je hebt kennis van en ervaring met bedrijfsprocessen en informatievoorziening in het sociaal domein.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als projectmanager in het sociaal domein.
  • Je hebt ervaring als projectmanager met het volledig doorlopen en afronden van minimaal 1 systeemimplementatie.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van de actuele stand van zaken en mogelijkheden van ICT (besturingssystemen, netwerken, standaarden en ontwikkel- en beheermethoden).
    • ervaring met het implementeren van complexe ICT-systemen (met veel koppelingen, meer dan 100 gebruikers en meerdere afdelingen of processen die gebruikmaken van dezelfde applicatie).
    • ervaring met eigentijdse, creatieve projectmethoden (zoals lean en agile).
    • ervaring met gemeentelijke samenwerkingsverbanden.
    • ervaring met Europese aanbestedingen.

Standplaats:
Leiden

Wij bieden:
De functie is per 20 mei beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 9 maanden, met een optie tot verlenging (4 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 25 april aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19222. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212