Business projectleider e-handtekening en ketenuitwisseling (32 uur)

Business projectleider e-handtekening en ketenuitwisseling (32 uur) - 19217

  • 32 uur
  • parttime
  • Utrecht

Je bent een business projectleider met ervaring met projectmatig werken en/of de implementatie van grote digitaliseringsopdrachten binnen de strafrechtketen of het OOV-domein.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, welke rechtspraak op maat verzorgt, is op zoek naar een business projectleider voor de projecten e-Handtekening en Onderzoeken. In opdracht van samenwerkende organisaties wordt een geautomatiseerd systeem ontwikkeld. Een belangrijke functionaliteit die het werkproces in de onderzoeks- en vervolgingsfase moet innoveren is de mogelijkheid tot het zetten van een rechtsgeldige elektronische handtekening. Om die reden zijn er 2 projecten gestart die in nauwe samenwerking producten opleveren: het project Onderzoeken en het project e-Handtekening. De projecten hebben in 2018 de te realiseren functionaliteit opgeleverd om tot een pilotfase over te kunnen gaan. De pilot voor Onderzoeken is eind 2018 gestart, de pilot voor de elektronische handtekening wordt binnenkort toegevoegd aan de lopende pilot. In juni worden de ervaringen met beide pilottoepassingen in de vorm van een rapportage teruggekoppeld aan de opdrachtgevers. Dit zal leiden tot besluitvorming over de vervolgstappen die uiteindelijk moeten leiden tot de landelijke invoering van de modules. De elektronische handtekening zal ondertussen technisch worden uitgebreid en gereedgemaakt worden voor toepassing binnen meerdere systemen. De opdrachtgever is op zoek naar een business projectleider die breed inzetbaar is op de vraagstukken die ontstaan in aanloop naar de landelijke invoering van de elektronische handtekening en de ketenuitwisseling die tot stand moet komen om de module Onderzoeken vanuit ketenperspectief optimaal te laten renderen. Zowel de elektronische handtekening als de ketenuitwisseling voor Onderzoeken moeten medio 2020 landelijk operationeel zijn. De projecten maken deel uit van een programma dat zich richt op de digitalisering van processen.

Wat ga je doen:

  • Je realiseert in samenwerking met de technisch projectleiders en de business projectleider van Onderzoeken de landelijke invoering van de elektronische handtekening en het operationeel krijgen van de ketenuitwisseling voor de module Onderzoeken.
  • Je hebt een leidende rol in het ondersteunen, aanjagen en faciliteren van jouw aanspreekpunten om de doelstellingen te realiseren.
  • Je spreekt betrokkenen aan wanneer er wordt afgeweken van eerder vastgestelde afspraken en stuurt op de aanpak, kwaliteit en tijdigheid van gemaakte afspraken en te bereiken resultaten.
  • Je bent verantwoordelijk voor projectmatig werken, projectrapportages, verantwoording van ingezette middelen, anticiperende planvorming en het bijdragen aan besluitvorming.
  • Je werkt voor de landelijke introductie van de gerealiseerde voorziening intensief samen met de implementatiecoördinatoren van het bredere digitaliseringsprogramma.
  • Je bent in staat de verschillende belangen en belanghebbenden te onderkennen en mogelijke tegenstellingen om te zetten naar heldere beslispunten voor de verantwoordelijke bestuurders.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de programmamanager, stuurgroep, technisch projectleiders, implementatiemanagers en de verantwoordelijke managers van de locaties.
  • Je bent sturend in de projectaanpak, monitort het implementatieproces en helpt bij het organiseren en structureren van de nieuwe werkwijzen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur in de richting van bestuurskunde of organisatiekunde.
  • Je hebt minimaal 15 jaar werkervaring opgedaan met projectmatig werken en/of de implementatie van opdrachten.
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan met opdrachten binnen de strafrechtketen / OOV-domein.
  • Je hebt als projectleider minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met stakeholders op bestuurlijk- en managementniveau binnen data- / ICT-projecten.
  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met het uitvoeren van vergelijkbare projecten voor organisaties binnen de strafrechtketen.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar ervaring opgedaan binnen vergelijkbare programma’s of projecten op ICT-dashboard- / BIT-niveau (5 miljoen of meer).
  • Je hebt bij voorkeur:
    • werkervaring opgedaan bij verschillende onderdelen van de justitiële strafrechtketen.
    • werkervaring opgedaan met de implementatie van een grote digitaliseringssituatie of project met meer dan 2500 direct betrokkenen.
    • ruime ervaring opgedaan met landelijke implementaties van ERP- / ICT-voorzieningen binnen een overheidsomgeving.
  • Je bent in week 17 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per 1 mei beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 18 maanden, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 22 april aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19217. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212